[ad_1] سهم استان قم در بخش اشتغال ۲۱۶ میلیارد تومان است به گزارش شهرکریمه محمود نوربخش ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه هیئت‌وزیران، کارگروه‌های ذیل شورا به چهار گروه تقلیل پیدا کرد. رئیس […]

[ad_1]

سهم استان قم در بخش اشتغال ۲۱۶ میلیارد تومان است

سهم استان قم در بخش اشتغال ۲۱۶ میلیارد تومان است

به گزارش شهرکریمه محمود نوربخش ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه هیئت‌وزیران، کارگروه‌های ذیل شورا به چهار گروه تقلیل پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به تشکیل چهار گروه کاری در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت: اقتصاد، اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری و گردشگری ۴ گروه کاری هستند که در این جلسه پیشنهاد شد.

وی بیان کرد: گروه کاری اشتغال به دلیل مصوبات قانونی که از قبل داشت فعلاً برای تصمیم‌گیری به جلسه بعدی موکول می‌شود و سه گروه دیگر کارهای خود را ذیل کارگروه مربوطه انجام دهند تا مواردی که بیشتر نگاه کارشناسی نیاز دارد را برای مصوبات به کارگروه ارائه دهند.

نوربخش ادامه داد: برای گروه کاری اقتصادی، مدیرکل اقتصادی استانداری به‌عنوان رئیس، برای گروه کاری گردشگری معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری به‌عنوان رئیس و مدیرکل میراث فرهنگی به‌عنوان دبیر و برای گروه سرمایه‌گذاری رئیس جذب سرمایه‌گذاری استانداری انتخاب شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان علت انتخاب نشدن گروهکاری اشتغال ابراز کرد: مصوبه قانونی مجلس برای سال ۷۷ را به‌عنوان مصوبه داشتیم که کارگروه اشتغال باید در استان‌ها شکل بگیرد و  به‌نوعی براساس قانون، مواردی که جایگاه قانونی دارند باید به فعالیت خود ادامه دهند، درنتیجه جایگاه قانونی این کارگروه هم باید تشکیل شود تا گروه کاری آن شکل بگیرد.

وی با اشاره به نحوه فعالیت سامانه کارا نیز گفت:این سامانه بحث اشتغال پایدار، اشتغال روستایی و فراگیر را دنبال می‌کند، در این جلسه تشکیل کمیته نظارتی پیش‌بینی شد که مغایرت‌های آماری ارائه‌شده را برطرف کنند.

نوربخش  در پایان با تأکید بر توسعه اشتغال پایدار روستایی در استان گفت: سهم استان در بخش اشتغال  ۲۱۶ میلیارد تومان بوده که  این اعتبارات در دو بخش حمایتی و غیر حمایتی است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]