×
×

شهرکریمه – سوگواری مردم قم درسالروز رحلت پیامبراکرم و شهادت کریم اهل بیت

  • کد نوشته: 21083
  • [ad_1] سوگواری مردم قم درسالروز رحلت پیامبراکرم و شهادت کریم اهل بیت به گزارش شهرکریمه دراین روز حزن انگیز حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش است و هیات‌ها و دسته‌های عزاداری از سراسر کشور با حضور دراین مکان مقدس در رسای آخرین پیامبر خدا و فرزند گرامیش بر سر و سینه می‌زنند و سوگنامه […]

    شهرکریمه – سوگواری مردم قم درسالروز رحلت پیامبراکرم و شهادت کریم اهل بیت
  • [ad_1]

    سوگواری مردم قم درسالروز رحلت پیامبراکرم و شهادت کریم اهل بیت

    سوگواری مردم قم درسالروز رحلت پیامبراکرم و شهادت کریم اهل بیت

    به گزارش شهرکریمه دراین روز حزن انگیز حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش است و هیات‌ها و دسته‌های عزاداری از سراسر کشور با حضور دراین مکان مقدس در رسای آخرین پیامبر خدا و فرزند گرامیش بر سر و سینه می‌زنند و سوگنامه فراق می‌خوانند.

    امروز دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع)‌ دراین مصیبت بزرگ با چشمانی اشکبار به یاد مظلومیت‌های پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع)‌ به سوگ نشسته اند و با ملکوتیان هم ناله شده‌اند.

    دسته‌های عزاداری اعم از سینه زن و زنجیرزن از نقاط مختلف شهر با حرکت به سمت حرم مطهر، عشق و ارادت خود را به  پیامبر اکرم (ص)و سبط اکبرش نشان داده و با اجتماع بزرگ درصحن‌های حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(س) دراین غم بزرگ اشک ماتم می‌ریزند. 

    مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرک امامزادگان نیز در این روز غم بار شاهد برگزاری آیین‌های عزاداری و سخنرانی با حضور زائران از سراسر کشور  و مجاوران است.

    در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع عظام تقلید نیز آیین هایی به همین مناسبت طی دیشب و امروز برپا شده و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگانی پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) را بیان می‌کنند. 

    مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با اجرای آیین های سوگواری به شیوه سنتی خود، در کنار سایر عزاداران آمده اند تا این گونه عشق و علاقه خود را پیامبر اسلام (ص) و دومین امام شیعیان نشان دهند و درفراق آن بزرگواران اشک ماتم بریزند. 

    مردم متدین و دوستدار خاندان عصمت و طهارت قم شب گذشته نیز با برپایی آیین های سوگواری بر سر وسینه زدند و این مصیبت بزرگ را به حضرت امام زمان (عج) تسلیت گفتند.

    حضرت محمد(ص)در سال عام الفیل (۵۷۰ میلادی) در ماه ربیع الاول در خانه عبدالله ابن عبدالمطلب پسر عبدالمطلب و بانو آمنه بنت وهب دیده به جهان گشود و به خاطر ویژگی های اخلاقی و رفتاری به نام های رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، امّی، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذکّر، یس، طه‏ لقب یافت.

    پیامبر مهربانی ها در سن ۲۵ سالگی با این بانوی بزرگوار خدیجه بنت خویلد ازدواج کرد و یگانه دخترش فاطمه الزهرا(س) متولد شد و با تعلیم و تربیت در مکتب وحی پیامبر به پیشوای اول شیعیان امام علی(ع) ازدواج کرد و سلسله امامت و ولایت از نسل ایشان ادامه یافت.

    پیامبر اسلام در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شده بود و به مدت ۲۳ سال عهده‏ دار امر رسالت و نبوت بود. حضرت محمد (ص) علاوه بر رسالت، به مدت ده سال امر زعامت و زمامداری مسلمانان را پس از مهاجرت به مدینه طیبه بر عهده داشت ایشان کتاب آسمانی قرآن را به عنوان قانون جامع زندگی بشریت از سوی خداوند ارائه کرد.

    پیامبر اکرم درسال ۱۱ بعثت، آخرین حج خود را با عنوان حجه الوداع انجام داد و دربازگشت در منطقه ای به نام غدیرخم از همین سفر پیامبر به امر خداوند امام علی(ع) را به عنوان امام و ولی مردم بعد از خود منصوب کرد و سرانجام در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.

    امام حسن مجتبی(ع) نیز از سلسله امامت و ولایت اولین فرزند علی(ع) و فاطمه(س)به دنیا آمد، آن حضرت ازنـظـراخـلاق و روش و سـیـادت، شـبـیـه تـریـن مـردم بـه رسـول خـدا (ص) بود و لقب های او سبط، سید، زکی ، مجتبی است که از همه معروفتر (مجتبی ) می باشد.

    امام حسن (ع ) پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت، به امامت رسید ونزدیک به شش ماه به اداره امور مسلمین پرداخت.

    آن حضرت از عابدترین و بخشنده ترین افراد زمانش بود، ایشان بیست و پنج بار حج کرد، سه نوبت دارائیش را با خدا تقسیم کرد و دو نوبت از تمام مال خود برای خدا گذشت ،ایشان دارای خصوصیات اخلاقی، فردی و اجتماعی بسیاری بود بارزترین خصیصه ایشان کرامت و بخشندگی است از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود.

    امـام حـسـن (ع) در روز ۲۸ صـفـر سـال پـنـجـاه هـجـری در حـالی کـه ۴۸ سـال از عـمـر مبارکش  می‌گذشتبه تحریک معاویه بدست همسر خود (جعده ) مسموم و شهید و در بقیع مدفون شد.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.