[ad_1] شبکه علمی بین‌دانشگاهی در کشور ایجاد می‌شود/کیفی‌سازی آموزشی اولویت وزارت علوم است به گزارش شهرکریمه منصور غلامی ظهر امروز در جلسه هیات امنا و اساتید دانشگاه حضرت معصومه(س)، یکی از ضرورت‌های کیفی سازی دانشگاه‌ها را توجه به نحوه ارائه دروس و برنامه‌ریزی مطلوب دراین زمینه عنوان و اظهار کرد: بحث کیفی‌سازی دانشگاه‌ها در دستور […]

[ad_1]

شبکه علمی بین‌دانشگاهی در کشور ایجاد می‌شود/کیفی‌سازی آموزشی اولویت وزارت علوم است

شبکه علمی بین‌دانشگاهی در کشور ایجاد می‌شود/کیفی‌سازی آموزشی اولویت وزارت علوم است

به گزارش شهرکریمه منصور غلامی ظهر امروز در جلسه هیات امنا و اساتید دانشگاه حضرت معصومه(س)، یکی از ضرورت‌های کیفی سازی دانشگاه‌ها را توجه به نحوه ارائه دروس و برنامه‌ریزی مطلوب دراین زمینه عنوان و اظهار کرد: بحث کیفی‌سازی دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم است و از دانشگاه‌های جوان انتظار داریم که تلاش بیشتری در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت بالاتر صورت گیرد.

وی لازمه کیفی سازی دانشگاه‌ها را وجود امکانات آموزشی، تجهیزات و استفاده از اساتید مجرب و باتجربه دانست و با بیان اینکه تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه جامع ممکن نیست خاطرنشان کرد: با این وجود کیفی‌سازی و تخصصی کردن مراکز علمی در رشته‌های خاص با استفاده از آینده پژوهی امکان‌پذیر بوده که ظرفیت تحول جدی در این زمینه را ایجاد می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ایجاد شبکه علمی میان دانشگاه‌های کشور یکی از برنامه‌های وزارت علوم است که برنامه‌ریزی‌هایی هم صورت گرفته و در گام اول ایجاد شبکه علمی در بین دانشگاه‌های هر استان را در دستور کار داریم.

وی در گام دوم طراحی شبکه علمی در سطح منطقه‌ای را در دستور کار وزارت علوم دانست و افزود: در این راستا ۱۰ منطقه در کشور تعریف شده ‌است.

غلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه مادر استان‌ها محور شبکه علمی استان خواهند بود تصریح کرد: اولویت و ماموریت‌ دانشگاه‌ها بر اساس این شبکه علمی تعریف شده‌است و این طرح با شناخت دقیق از امکانات و ظرفیت‌ها اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید خود را با کاروان علمی دنیا که به سرعت در حال حرکت است همراه کنیم خاطرنشان کرد: در صورتی که اینگونه عمل نکنیم در چند سال آینده درس‌هایی در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود که با علوم روز دنیا فاصله زیادی خواهد داشت.

وزیر علوم با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه حضرت معصومه(س)، این دانشگاه را دانشگاهی جوان دانست و گفت: با تلاش مضاعف می‌توان به اهداف والای این مرکز دست پیدا کرد و وزارت علوم در این راستا حمایت از این مرکز را وظیفه خود می‌داند. یکی از مسائل مورد اهمیت در مسیر رشد این مرکز تقویت بنیه مالی دانشگاه است.

وی با اشاره به ضرورت کیفی سازی آموزشی خاطرنشان کرد: این مساله از جمله اولویت های وزارت علوم است دانشگاه‌های کشور باید خود را آماده ارائه خدمات آموزشی علمی باکیفیت کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]