[ad_1] ‌شرایط سخت تولیدکنندگان قمی برای تأمین نقدینگی و مواد اولیه / دولت به کمک سربازان اقتصادی بشتابد به گزارش شهرکریمه ابوالفضل خاکی با اشاره به تبعات شیوع ویروس کرونا در مسائل اقتصادی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها، بسیاری از اصناف، تولیدکنندگان و اقشار ضعیف دچار مشکلات اقتصادی شدند که […]

[ad_1]

‌شرایط سخت تولیدکنندگان قمی برای تأمین نقدینگی و مواد اولیه / دولت به کمک سربازان اقتصادی بشتابد

‌شرایط سخت تولیدکنندگان قمی برای تأمین نقدینگی و مواد اولیه / دولت به کمک سربازان اقتصادی بشتابد

به گزارش شهرکریمه ابوالفضل خاکی با اشاره به تبعات شیوع ویروس کرونا در مسائل اقتصادی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها، بسیاری از اصناف، تولیدکنندگان و اقشار ضعیف دچار مشکلات اقتصادی شدند که در این زمینه جلساتی را با خیرین سلامت برگزار کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی قم افزود: در حوزه درمان و بهداشت، اقداماتی در تأمین اقلام بهداشتی از جمله انواع ماسک و گان و مواد ضدعفونی‌کننده انجام شد و همچنین در جهت رسیدگی به معیشت اقشار ضعیف، اقداماتی صورت گرفت و خیرین تا ۳ میلیارد تومان برای کمک در این بخش جمع‌آوری کردند.

وی با بیان اینکه تلاش شده با شناسایی افراد نیازمند، در توزیع عادلانه کمک‌ها بتوانیم قدمی برداریم و از موازی‌کاری نیز جلوگیری شود، از برنامه‌های حوزه اقتصادی در استان قم خبر داد و عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم برگزاری ۸ جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با ۵۵ مصوبه برای رفع مشکلات تولید بود که ۱۶ مصوبه انجام نشد و ۹ مصوبه در حال عملیاتی شدن است.

خاکی خاطرنشان کرد: از جمله مطالبات تولیدکنندگان، بسته‌های حمایتی برای شش ماه به جای سه ماه است، چراکه با تداوم کرونا، حمایت در جهت پرداخت معوقات تا سه ماه تنها بخشی از مشکلات تولید را رفع می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: دولت ۱۰ بسته حمایتی برای تولیدکنندگان تعریف کرده است، اما تولیدکنندگان انتظاراتی از مسئولان در جهت حمایت‌های بیشتر دارند، از جمله آزادسازی سپرده‌های تولیدکنندگان تا ۲۰ درصد که برای دریافت تسهیلات مسدود است یکی از این مطالبات است.

وی با  تأکید بر اینکه ارائه اعتبارات برای واحدهایی که نیروهای خود را در این شرایط اقتصادی، حفظ کرده‌اند از دیگر مطالبات است، افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان در شرایط سختی برای تأمین نقدینگی و مواد اولیه قرار دارند و امیدواریم حمایت‌های بیشتری انجام پذیرد.

خاکی تصریح کرد: باید بسته حمایتی مناسبی از کسب‌وکارها تدوین شود تا گرفتاری‌ها و مشکلات تولید را پشت سر بگذارند، به‌ویژه بانک‌ها حمایت‌های لازم را در تأمین اعتبارات داشته باشند.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]