[ad_1] شناسایی ۱۳۰ سوادآموز نخبه در استان قم به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به جایگاه استان قم در سوادآموزی اظهار کرد: این استان طی برنامه‌های پنجم و ششم توسعه جزو سه استان برتر کشور در رشد نرخ سوادآموزی بوده است و طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ حدود ۱۱ هزار نفر […]

[ad_1]

شناسایی 130 سوادآموز نخبه در استان قم

شناسایی ۱۳۰ سوادآموز نخبه در استان قم

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به جایگاه استان قم در سوادآموزی اظهار کرد: این استان طی برنامه‌های پنجم و ششم توسعه جزو سه استان برتر کشور در رشد نرخ سوادآموزی بوده است و طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ حدود ۱۱ هزار نفر بی سواد در استان قم با سواد شدند.

وی ادامه داد: ۱۳۰ نفر از سوادآموزان نخبه استان قم را شناسایی کردیم که این افراد در ابتدا بی سواد بودند و سپس در برنامه‌های نهضت سوادآموزی شرکت کردند و اکنون استاد دانشگاه، استاد حوزه، پزشک و کارآفرین هستند، در طول ۴۰ سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار نفر از مردم قم در برنامه‌های سوادآموزی در استان شرکت کردند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: سه دوره اصلی آموزشی برای بی سوادان داریم که جمع ساعات این دوره‌ها، هزار و ۲۰۰ ساعت است و ۳۰۰ ساعت این سه دوره به آموزش معارف اسلامی، روخوانی و روانخوانی قرآن و معارف انقلاب اسلامی اختصاص دارد تا سوادآموزان شیوه عبادت و بندگی را بیاموزند.

قاسمی نیا با اشاره به تعریف سواد در ایران اظهار کرد: توانایی خواندن و نوشتن، چهار عمل اصلی ریاضی و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، تعریف سواد در نهضت سوادآموزی است.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد شرکت کنندگان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی، زنان و دختران هستند، در جهان ۹۰۰ میلیون نفر بی سواد و کم سواد هستند که دو سوم آن‌ها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد از شرکت کنندگان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی سنی بین ۳۰ سال تا ۴۹ سال دارند.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]