[ad_1] شهرداری آمادگی بازگشایی روز بازارها در قم را دارد به گزارش شهرکریمه سید امیر سامع صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران استان قم که در استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به شرایط افراد شاغل در روز بازارها اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا بخشی از اقشار […]

[ad_1]

شهرداری آمادگی بازگشایی روز بازارها در قم را دارد

شهرداری آمادگی بازگشایی روز بازارها در قم را دارد

به گزارش شهرکریمه سید امیر سامع صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران استان قم که در استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به شرایط افراد شاغل در روز بازارها اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا بخشی از اقشار جامعه که در روز بازارها مشغول به کار بودند دچار آسیب جدی شده‌اند.

وی خواستار آغاز به کار بازارهای روز شد و افزود: باید با تمهیدات ویژه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به آغاز به کار بسیاری از مشاغل و کاهش گستردگی اپیدمی ویروس کرونا نسبت به بازگشایی بازارهای روز اقدامی انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از اختصاص بخشی از بوستان جوان به بازگشایی روز بازارها خبر داد و تصریح کرد: با توجه به جلساتی که با ستاد مبارزه با کرونا و مرکز بهداشت برگزارشده در صورت بازگشایی روز بازارها پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل اجرا خواهد شد.

وی حذف مشاغل پرخطر را از لیست روز بازارها موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: برای نظام‌مند شدن فعالیت در روز بازارها کارت‌هایی تهیه که به افراد داده‌شده و بر اساس مشخصات مندرج بر روی کارت‌ها می‌توانند فعالیت کنند.

سامع نخستین روز شروع روز بازارها را از جمعه مورخ ۹ خردادماه در پارکینگ ظهور اعلام و بیان کرد: فضای پارکینگ ظهور امکان برپایی روز بازار را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده و از جمعه فعالیت این مشاغل آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: دورتادور محوطه موردنظر پوشانده شده و اطراف آن هیچ خانه مسکونی وجود ندارد و همچنین تعداد افراد شاغل در این محوطه  نیز به یک‌سوم تقلیل پیدا کرده و  امیدواریم با موافقت ستاد این مشاغل نیز مانند دیگر مشاغل آغاز به کار کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از اختصاص چهار مکان به‌روز بازارها در سطح شهر خبر داد و گفت: در مرحله نخست چهار مکان به این امر اختصاص داده‌ شده و امیدواریم بتوانیم شرایط مطلوبی را برای شهروندان و شاغلان در این روز بازارها فراهم کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]