[ad_1] شهرداری قم آماده توافق با مالکان «بوستان فدک» است به گزارش شهرکریمه سید امیر سامع با اشاره به آخرین وضعیت بوستان فدک، اظهار کرد: تلاش شهرداری قم، جلوگیری از تخریب و قلع‌وقمع بوستان فدک و تملک آن است، هرچند با مشکلاتی مواجه و درصدد رفع آن هستیم. معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان […]

[ad_1]

شهرداری قم آماده توافق با مالکان «بوستان فدک» است

شهرداری قم آماده توافق با مالکان «بوستان فدک» است

به گزارش شهرکریمه سید امیر سامع با اشاره به آخرین وضعیت بوستان فدک، اظهار کرد: تلاش شهرداری قم، جلوگیری از تخریب و قلع‌وقمع بوستان فدک و تملک آن است، هرچند با مشکلاتی مواجه و درصدد رفع آن هستیم.
معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه بوستان فدک قبل از سال ۷۰ با مجوزهایی به شهرداری واگذار شد و شهرداری در توسعه آن حضور پیدا کرد، تصریح کرد: درختانی در این عرصه موجود بود و بعدازآن درختانی کاشته و به‌مرور گل‌های زیبا و درختان نارونی که نمونه‌اش در شهر کم بوده افزوده شد و در طول ۲۰ سال گذشته هزینه‌های زیادی برای توسعه و نگهداری آن انجام‌گرفته است.
سامع با تأکید بر اینکه مباحثی درباره مالکیت این بوستان وجود داشته و بر مبنای ادعای مالکین شکایتی انجام شد و از دادگاه رأی گرفته شده است، ابراز کرد: این موضوع در حالی بوده که بخشی از مستندات مدعیان مخدوش بوده و شهرداری نسبت به این مستندات اعتراض کرده است.
وی عنوان کرد: بر اساس رأی دادگاه، مدعیان می‌توانند بوستان را قلع‌وقمع کنند، از طرفی شهرداری قم اعتراضی نسبت به مستندات دارد که خوشبختانه دستگاه قضایی اعتراض شهرداری را پذیرفت و دادگاه تشکیل شد و از مالکان خواسته‌ایم صبر کنند تا بوستان تعیین تکلیف شود.
معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: بر روی قسمتی که مالکیت آن‌ها قطعی بوده و مستنداتی دارند، آماده توافق برای تملک هستیم و جلساتی نیز با مالکان برگزارشده است، اما در بخش دوم تقاضا کرده‌ایم مالکان صبر کنند تا رأی قطعی شود، اگر بوستان تخریب و بعد مشخص شد که مالکیتی در این بخش نداشته‌اند، عملاً هزینه‌های زیادی را به شهروندان و بیت‌المال تحمیل کرده‌ایم و دوباره باید اقدامات اساسی مانند سنگ‌فرش و روشنایی ایجاد شود.
سامع با اشاره به اینکه مالکان می‌گویند در روند قلع‌وقمع بوستان، کاری به درختان ندارند درحالی‌که اگر یک بوستان تخریب و شبکه معابر، روشنایی و شبکه آب از بین برود، درختان بسیار زود آفت‌زده و خشک و باغ تبدیل به ویرانه‌ای می‌شود، یادآور شد: به همین دلیل خواستار صبوری از طرف مالکان بوده‌ایم و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی کمک کرده‌اند تا بوستان آسیبی نبیند و امیدواریم موضوع ختم به خیر شود و آنچه عادلانه است اتفاق بیفتد.
انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]