[ad_1] شهر هوشمند سبب شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد می‌شود به گزارش شهرکریمه همایون یزدان پناه با اشاره به اهمیت تحقق شهر هوشمند اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز شهر هوشمند به قانون تبدیل نشده، متولی ندارد و تنها دولت الکترونیک دارای متولی است که آن‌هم از اجرای کوچک شهر هوشمند است و باید […]

[ad_1]

شهر هوشمند سبب شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد می‌شود

شهر هوشمند سبب شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد می‌شود

به گزارش شهرکریمه همایون یزدان پناه با اشاره به اهمیت تحقق شهر هوشمند اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز شهر هوشمند به قانون تبدیل نشده، متولی ندارد و تنها دولت الکترونیک دارای متولی است که آن‌هم از اجرای کوچک شهر هوشمند است و باید به سمتی برویم که قانون‌مند شود و متولی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری قم، خارج از وظایف بر روی شهر هوشمند هزینه کرده است تا ضرورت آن را تبیین کند و این امر تبدیل به قانون شود، تصریح کرد: شهر هوشمند باید با همراهی بخش دولتی، خصوصی و مردم توسعه یابد و خدمات یکپارچه و هماهنگ شود و این هماهنگی فرهنگ می‌خواهد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم خاطرنشان کرد: باید به سمت و سویی حرکت کرد که تحقق شهر هوشمند جزئی از مطالبات مردم شود، به‌ویژه در حوزه خدمات شهری که بسیار گسترده است باید تحولات مهمی صورت بگیرد، هماهنگی در جهت تبادل اطلاعات هنوز به رشد چشمگیری نرسیده و باید هماهنگی را به ۸۰ درصد برسانیم.

وی عنوان کرد: در مسیر تحقق شهر هوشمند، نیاز به چابک سازی، سرعت عمل در کار، یادگیری مستمر در مسیر رشد، به‌روزرسانی اطلاعات، ارتقای فرهنگ مشارکت و همکاری بین دستگاه‌ها و مردم داریم.

یزدان پناه ادامه داد: در توسعه شهر هوشمند، نیاز به مشتری محور و خلاقیت داریم و در این خلاقیت باید از ظرفیت استارت آپ‌ها ، جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کنیم، همچنین باید از راه‌های اصولی و تعامل میان مدیران و شهروندان در تحقق اهداف تلاش کنیم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با تأکید بر اینکه شهر هوشمند، مؤلفه‌ای مهم در جلوگیری از فساد اداری و ایجاد شفاف‌سازی ارتقای مدیریت شهری است، اضافه کرد: هوشمندسازی تنها شامل فناوری نمی‌شود و ایران از دیرباز در هوشمندسازی پیشتاز بوده و وجود بادگیرها و قنات‌ها یک شیوه هوشمندانه در زندگی ایرانیان را به تصویر می‌کشد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]