×
×

شهرکریمه – صادرکنندگان برتر استان قم تجلیل شدند

  • کد نوشته: 25072
  • [ad_1] صادرکنندگان برتر استان قم تجلیل شدند به گزارش شهرکریمه طی مراسمی، ۱۷ نفر از صادرکنندگان برتر سال ۹۷  و همچنین تعدادی از خادمان صادرات استان با حضور و سخنرانی زادوند رئیس سازمان توسعه ایران مورد تجلیل قرار گرفتند. این مراسم ظهر امروز به مناسبت روز ملی صادرات و با حضور جمعی از مسئولان استانی […]

    شهرکریمه – صادرکنندگان برتر استان قم تجلیل شدند
  • [ad_1]

    صادرکنندگان برتر استان قم تجلیل شدند

    صادرکنندگان برتر استان قم تجلیل شدند

    به گزارش شهرکریمه طی مراسمی، ۱۷ نفر از صادرکنندگان برتر سال ۹۷  و همچنین تعدادی از خادمان صادرات استان با حضور و سخنرانی زادوند رئیس سازمان توسعه ایران مورد تجلیل قرار گرفتند.

    این مراسم ظهر امروز به مناسبت روز ملی صادرات و با حضور جمعی از مسئولان استانی و صادرکنندگان در سالن همایش امام علی(ع) اتاق بازرگانی قم برگزار شد.

    در این مراسم، قائم‌مقام ستاد بازسازی سوریه در قم اظهار داشت: در ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت کارهایی که به صادرات و اقتصاد استان کمک می‌کرد را انجام دادیم.

    سردار ابوالفضل احمدوند اقدامات این ستاد را مورداشاره قرار داد و گفت: تجارت آزادی که بین ایران و سوریه انجام می‌شود این اهمیت و ویژگی را ایجاد کرد که علاوه بر اتاق بازرگانی، اتاق مشترک ایران و سوریه و سازمان توسعه روابط تجاری بین ایران و سوریه را ایجاد کنیم.

    وی ادامه داد: برای اجرایی شدن بازرگانی قم، میزی را به سوریه اختصاص دادند که این کار به صورت ویژه دنبال شود، همچنین در سوریه فضای اختصاصی قم در نظر گرفته شد.

    قائم‌مقام ستاد بازسازی سوریه در قم با بیان اینکه روابط تجاری ایران و سوریه از تعرفه‌های صفر و حداکثر چهاردرصدی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اولویت اول و آخر بازسازی سوریه با مردم ایران است درنتیجه رقابت فقط با خودمان است.

    احمدوند در پایان گفت: با ایجاد ترانزیت کالا با خط زمینی، هزینه و انتقال ترانزیت کالا کاهش‌یافته و انتقال آن را آسان‌تر می‌کند.

    همچنین در این مراسم، رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم اظهار داشت: ضربه‌هایی که از داخل به پیکره صادرات کشور می‌خورد تأسف‌بار است.

    حسن آقاجانی با بیان اینکه ویترین اقتصادی هر کشوری آمار صادرات آن کشور است، افزود: کشوری صادرات خوبی در آن کشور انجام می‌شود برایش سیاست‌های تشویقی در نظر می‌گیرند اما در ایران این‌گونه نبوده و مشوقی برای صادرکنندگان وجود ندارد.

    وی اضافه کرد: در دنیا برای صادرکنندگان تا ۳۷ درصد تشویقی اختصاص می‌دهند درحالی‌که در کشور ما صادرکنندگان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

    آقاجانی با بیان اینکه ۶۰ درصد موفقیت هر کشوری مربوط به صادرات آن کشور است، گفت: به دلیل تحولات اقتصادی، تصمیماتی در زمینه صادرات در کشور گرفته می‌شود که بدون مشورت اتاق بازرگانی بوده و این مسئله سبب شده در امر صادرات رونق نداشته باشیم.

    رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم با تأکید بر اینکه تنها راه رونق اقتصادی گسترش امر صادرات است، تصریح کرد: دو کشور افغانستان و عراق تا ۳۰ میلیارد دلار می‌توانند از ایران جنس بخرند، درحالی‌که این کار انجام نمی‌شود و سقف صادرات به این دو کشور ۱۷ میلیارد دلار بوده است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال تشکیل کلاس علمی عملی سیستم تجارت با مشورت خبرگان یک شرکت هستیم و امیدواریم این اقدام برای رونق صادرات استان یاری‌رسان باشد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.