[ad_1] صرف نیمی از سهم امام برای درمان مبتلایان کرونا را مجاز است به گزارش شهرکریمه در پیامی که در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید منتشر شده است، آمده است: با توجه به تأکیدات بزرگان دینی مبنی بر رعایت اصول بهداشتی و وجوب عمل به دستورات پزشکی که ضامن حفظ سلامت جامعه و ریشه […]

[ad_1]

صرف نیمی از سهم امام برای درمان مبتلایان کرونا را مجاز است

صرف نیمی از سهم امام برای درمان مبتلایان کرونا را مجاز است

به گزارش شهرکریمه در پیامی که در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید منتشر شده است، آمده است: با توجه به تأکیدات بزرگان دینی مبنی بر رعایت اصول بهداشتی و وجوب عمل به دستورات پزشکی که ضامن حفظ سلامت جامعه و ریشه کنی این بیماری خطرناک است، لازم است یادآوری نمایم ارتباط با خداوند رحمان و رحیم و مهربان در ایجاد آرامش و طمأنینه روح و روان عامل مهمی در مبارزه با هر نوع بیماری جسمی و گرفتاری روحی است.

پیام افزوده است: اما باید توجه داشت که امروزه با توجه به دستورات پزشکی مبنی بر عدم حضور در اجتماعات این ارتباط معنوی به صورت فردی انجام گیرد وناگفته نماند که حفظ جان انسان ها و حقوق  آنها یکی از اصول اولیه عقلی و شرعی و پیام همه انبیاء عظام (ص) و ائمه اطهار (ع) می باشد تا جایی که امام صادق (ع) از دمیدن به محل سجده به جهت احتمال اذیت شدن افراد حاضر در آن مکان، نهی فرمودند.

در این پیام آمده است: روایات کثیری از پیامبر اعظم(ص) مبنی بر عدم حضور در مسجد نسبت به کسی که سیر خورده است وارد شده است، بنابراین با این تأکیدات چگونه انسان می تواند به خود اجازه دهد ـ ولو با احتمال اینکه ممکن است ناقل بیماری باشد ـ در اجتماعات حاضر شده و موجب بیمار شدن افراد جامعه گردد که شرعاً و قانوناً در صورت بیمار شدن افراد توسط این شخص، ضامن تمام خسارتهای وارده می باشد.

آیت الله صانعی اظهار داشت:  ملت شریف ایران مکرراً در تمامی مصائب وارده ثابت نموده اند که هیچگاه ولو در بدترین شرایط از کمک و همیاری نسبت به یکدیگر دریغ ننموده اند و امروزه نیز شاهد ایجاد صحنه هایی از ایثار و خدمت هستیم که اشک شوق را در چشم انسان جاری می سازد.

وی ادامه داد: پزشکان، پرستاران و مجموعه کادر درمانی و بهداشتی با ایثار و از خود گذشتگی جلوه ای از رحمت واسعه الهی را به منصه ظهور رساندند، در ماه رحمت، رجب المرجب که ماه دعا و استغاثه به ذات باری تعالی است از شما عزیزان که از مقربان درگاه الوهیت و محبوب ذات اقدس الهی می باشید، خاضعانه طلب دعای خیر و عافیت برای این بنده حقیر و تمام انسان های سراسر این  کره خاکی جهت رفع این بلاء را دارم و از باب وظیفه شرعی و انسانی نکاتی را یادآوری می نمایم.

در پیام آیت الله صانعی آمده است که ضمن قدردانی و تشکر مجدد از شما پزشکان، پرستاران و مجموعه کادر درمانی و بهداشتی که با ایثار و از خود گذشتگی جلوه ای از رحمت واسعه الهی را به منصه ظهور رسانیده‌اید، در ماه رحمت، رجب المرجب که ماه دعا و استغاثه به ذات باری تعالی است از شما عزیزان که از مقربان درگاه الوهیت و محبوب ذات اقدس الهی می باشید، خاضعانه طلب دعای خیر و عافیت برای این بنده حقیر و تمام انسان های سراسر این کره خاکی جهت رفع این بلاء را دارم و از باب وظیفه شرعی و انسانی نکاتی را یادآوری کرده است.

پیش از این آیات عظام تقلید سیستانی، صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی نیز اجازه صرف نیمی از سهم امام و حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی نیز یک سوم سهم امام را برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا مجاز شمردند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید هفته گذشته گفت: خیرین مجاز هستند از یک سوم سهم مبارک امام(ع) برای کمک به نجات بیماران و خانواده های کسانی که عزیزانشان را در اثر این بیماری از دست داده اند، استفاده کنند.

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید اعلام کرد که مقلدان می‌توانند که یک سوم سهم امام را برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا استفاده کنند.

آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید نیز ۱۵ اسفندماه در فتوایی اعلام کرد: مؤمنان می‌توانند نصف سهم امام را از وجوهات خمس را برای درمان بیماران کرونایی و مبارزه با شیوع این بیماری هزینه کنن

آیت الله سید موسی شبیری زنجانی نیز مصرف نیمی از سهم امام(علیه‌السلام) را برای درمان نیازمندان مبتلا به بیماری کرونا و یا جلوگیری از ابتلای آنان را مُجاز دانستند.

آیت الله صافی گلپایگانی در اطلاعه ای اعلام کرده بود: خیّرین درمان و سلامت کشور که همیشه به وظایف شرعی و انسانی خود عمل می‌کردند، در این مقطع حسّاس هم مسئولان امر را کمک نموده و مجاز هستند از نصف سهم مبارک امام علیه‌السلام برای این عمل خداپسندانه مصرف نمایند.

دکتر کیانوش جهانپور – سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش شناسایی موارد قطعی ابتلا به کووید – ۱۹ در کشور، گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۶۵۶۶ نفر رسید.  از این تعداد ۶۸۵ تن قمی می باشند./

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]