×
×

شهرکریمه – صنعت چاپ و نشر قم در کما؛ ۱۲۰ چاپخانه در معرض تعطیلی

  • کد نوشته: 15263
  • [ad_1] صنعت چاپ و نشر قم در کما؛ ۱۲۰ چاپخانه در معرض تعطیلی به گزارش شهرکریمه مجتبی محمودیان اظهار داشت: سعی کردیم خواسته‌های خود را به‌عنوان صنعتی فرهنگی و هنری به‌صورت قانونمند بیان کنیم اما اگر وضعیت صنعت چاپ به همین منوال پیش برود، ممکن است نتوانیم هیجانات ناشی از کمبودها را کنترل کنیم. رئیس […]

    شهرکریمه – صنعت چاپ و نشر قم در کما؛ ۱۲۰ چاپخانه در معرض تعطیلی
  • [ad_1]

    صنعت چاپ و نشر قم در کما؛ 120 چاپخانه در معرض تعطیلی

    صنعت چاپ و نشر قم در کما؛ ۱۲۰ چاپخانه در معرض تعطیلی

    به گزارش شهرکریمه مجتبی محمودیان اظهار داشت: سعی کردیم خواسته‌های خود را به‌عنوان صنعتی فرهنگی و هنری به‌صورت قانونمند بیان کنیم اما اگر وضعیت صنعت چاپ به همین منوال پیش برود، ممکن است نتوانیم هیجانات ناشی از کمبودها را کنترل کنیم.

    رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به کمبود مواد اولیه صنعت چاپ از جمله زینگ و کاغذ ابراز کرد: متأسفانه علی‌رغم مکاتباتی که با مسئولان و نهادهای مختلف داشتیم هیچ‌ کس به درخواست ما در مورد تأمین مواد اولیه چاپخانه‌ها پاسخ نداد.

    وی با بیان اینکه کسی پاسخگوی گرانی کاغذ و کمبود زینگ در چاپخانه‌ها نیست، عنوان کرد: سعی کردیم که با نرخ دولتی زینگ خریداری کنیم اما تنها یک‌دهم میزان درخواستی ما زینگ به صنعت چاپ اختصاص داده شد، همچنین تعدادی از سرمایه‌گذاران که سرمایه خود را در پیش‌خرید زینگ هزینه کرده بودند از دی‌ماه سال گذشته تاکنون منتظر رسیدن زینگ هستند اما وزارت ارشاد اجازه دادن زینگ به سرمایه‌گذاران را صادر نکرده است.

    محمودیان با تأکید بر اینکه لازم است کارهای بخش خصوصی به متخصصان آن واگذار شود، عنوان کرد: در استان قم ۴۰۰ واحد در رسته‌های مختلف در حال فعالیت هستند که بیش از ۴ هزار خانوار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از این راه ارتزاق می‌کنند.

    وی خاطرنشان کرد: مردادماه سال گذشته مجوز واردات ۱۰۰۰ تن کاغذ را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتیم که از اوایل مهرماه درخواست ما در صف نوبت بانک مرکزی قرارگرفته اما هنوز جوابی داده نشده است.

    رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلی قریب به ۱۲۰ چاپخانه در استان تصریح کرد: سال جدید ۳۴ درصد افزایش حقوق کارگران را به همراه داشته که اگر واحدهای صنفی صنعت چاپ نتوانند هزینه‌هایشان را به دلیل کمبود کاغذ و زینگ و سایر اقلام پوشش دهند، مجبور به تعدیل نیرو خواهند شد.

    وی با بیان اینکه کارمندان و کارگران صنعت چاپ از افراد فرهنگی و فرهیخته تشکیل‌ شده است، افزود: حال و هوای صنعت چاپ استان رو به وخامت است به حدی که مراسم ترحیم صنعت چاپ را به‌زودی خواهیم گرفت و صدها کارگر و کارمند در این زمینه خانه‌نشین می‌شوند.

    انتهای پیام/ ۱۱۳

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.