[ad_1] طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در قم آغاز شد به گزارش شهرکریمه طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، معاون بنیاد شهید و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در منزل خانواده شهیدان « عبدالرحیم و قدرت گلستانی» آغاز شد. حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی در این دیدار […]

[ad_1]

طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در قم آغاز شد

طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در قم آغاز شد

به گزارش شهرکریمه طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، معاون بنیاد شهید و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در منزل خانواده شهیدان « عبدالرحیم و قدرت گلستانی» آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی در این دیدار با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ما وظیفه داریم دنباله رو شهدا و منت دار خانواده شهدا باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: خانواده شهدا بدون توقع و هیچ چشمداشتی همیشه مدافع انقلاب بوده اند و با خون شهید خود و استقامت خود، انقلاب را بیمه کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این برنامه نباید فقط جنبه تجلیل و دیدار داشته باشد گفت: این جلسات باید ثمره داشته باید و بهترین ثمره آن شنیدن راه و روش و منش شهید است.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: باید مطالب را شنیده و روی سبک زندگی شهدا کار شود و در نهایت ابتدا برای خودمان و بعد برای دیگران بوبژه نسل جوان به عنوان الگو قرار گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: ما باید سبک و شیوه زندگی شهدا را در جامعه احیا و زنده نگه داریم.

مادر شهید«عبدالرحیم گلستانی» نیز در این جلسه گفت: عبدالرحیم وقتی به جنگ رفت، ۱۹ سالش بود؛ او تخریب‌چی بود و در عملیات بدر مجروح شد؛ گویا این عملیات لو رفته بود ولی پسرم مطلع نمی‌شود و اول صبح به همراه دوستش به سمت مقری که باید پاک‌سازی کند، می‌رود که متوجه می‌شود عراقی‌ها آنها را دیده‌اند؛ سوار بر موتور بوده که به او تیراندازی می‌کنند و چون در کوله پشتی‌اش مهمات داشته جراحت سختی برمی‌دارد.

وی ادامه داد: دوستانش می‌گفتند تا زمانی که نیروهای لشگر به منطقه می‌رسند، او هنوز جان در بدن داشته است اما همان جسم نیمه جان را به اسارت می‌برند و بالاخره در ۲۵ اسفند ۶۳ به شهادت می‌رسد.

مادر شهیدان گلستانی افزود: پیکر عبدالرحیم بعد از ۱۸ سال به خانه بازگشت در حالی که چند تکه استخوان از او بیشتر باقی نمانده بود.

 وی افزود: پسر دیگرم «قدرت گلستانی» ۱۳ سال داشت که به جبهه رفت؛ بعد از عملیاتی که در منطقه حلبچه انجام شد،‌ به او مرخصی می‌دهند ولی او می‌گوید که من ۳ ـ ۲ روز دیگر می‌مانم و در همان روزها به شهادت می‌رسد. قدرت، ۲ روز مانده بود تا ۱۶ سالش تمام شود که به شهادت رسید و پیکرش ۸ فروردین ۶۶ به خانه آمد.

پدر شهیدان گلستانی نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از فرزندان شهید خود عبدالرحیم و قدرت گلستانی پرداخت.

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با شروع دهه کرامت “طرح ملی سه شنبه‌های تکریم” را در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا کرد.

این طرح به عنوان یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و با لحاظ اقتضائات محلی با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت محترم مسجد اجرا می شود.

 شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله از اهداف این طرح است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]