[ad_1] طرح پایش و تست غربالگری کرونا تا ۱۵ فروردین‌ در قم اجرا می‌شود به گزارش شهرکریمه محمد گلفشان در خصوص اجرای طرح پایش و تست غربالگری در قم اظها ر داشت: این طرح از نهم اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد. وی بیان کرد: نیروهای عملیاتی در این طرح […]

[ad_1]

طرح پایش و تست غربالگری کرونا تا ۱۵ فروردین‌ در قم اجرا می‌شود

طرح پایش و تست غربالگری کرونا تا ۱۵ فروردین‌ در قم اجرا می‌شود

به گزارش شهرکریمه محمد گلفشان در خصوص اجرای طرح پایش و تست غربالگری در قم اظها ر داشت: این طرح از نهم اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد.

وی بیان کرد: نیروهای عملیاتی در این طرح شامل ۱۳ نفر پرسنل و ۵۰ نفر داوطلب در بخش امداد و نجات و سه نفر پرسنل و ۲ داوطلب در معاونت بهداشت و درمان و توانبخشی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: همچنین سه نفر پرسنل و ۱۵ نفر عضو در سازمان جوانان و ۲ نفر پرسنل و ۳۰ نفر داوطلب در سازمان داوطلبان در این طرح مشارکت داشتند که در مجموع ۲۱ نفر پرسنل و ۹۷ عضو داوطلب در اجرای طرح پایش و تست غربالگری بیماری کرونا ویروس قم حضور یافتند.

وی بیان کرد: در بخش لجستیک یک دستگاه مینی بوس، هفت دستگاه آمبولانس و سه کمک دار سبک و سه خودروی سبک شامل مجموعاً ۱۴ تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته است تا بتوانیم در ۱۸ پایگاه در مبادی ورودی و خروجی قم این تست را انجام دهیم.

گلفشان گفت: در این پایگاه‌ها از افرادی که قصد ورود و خروج از قم را دارند تست تب سنجی انجام می‌شود و در صورت مشاهده افرادی با تب بالا به مراکز درمانی هدایت می‌شوند.

وی در خصوص تشریح اقدامات انجام شده در قم، افزود: از تاریخ ۹ تا ۲۴ اسفندماه سال گذشته در یک شعبه ۲ پایگاه دارای ۶ دستگاه تب سنج فعال بوده است که در این مدت ۱۱ هزار و ۵۹۵ نفر از خدمات این پایگاه استفاده کرده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: در نتیجه غربالگری در این مدت ۱۱ هزار و ۴۸۹ نفر بدون علامت و ۱۰۶ نفر دارای علامت تب بودند اما فردی علائم مشکوک را نداشت و هیچکس از این تعداد به مراکز درمانی ارجاع داده نشد.

وی گفت: در ۲۵ اسفند ۱۸ پایگاه دارای ۱۵ تب سنج فعال بود و ۲ هزار و ۶۸۰ نفر در این روز غربالگری شدند و در این میان ۲ هزار و ۶۷۱ نفر بدون علامت و ۹ نفر دارای علامت تب بودند.

گلفشان عنوان کرد: در ۲۶ اسفندماه نیز ۱۸ پایگاه به همراه ۲۲ دستگاه تب سنج اقدام به غربالگری کرد که سه هزار و ۴۹۲ نفر غربالگری شدند در این میان سه هزار و ۴۶۸ نفر بدون علامت و ۲۴ نفر تب دار بودند.

وی گفت: در روز ۲۷ اسفندماه ۱۸ پایگاه به همراه ۲۲ تب سنج از هزار و ۵۸۲ خودرو شامل سه هزار و ۹۵۴ غربالگری کردند که سه هزار و ۹۳۵ نفر بدون علامت و ۱۹ نفر تب دار بودند و از این میان چهار نفر به مراکز درمانی هدایت شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ابراز کرد: در ۲۸ اسفند ۶ پایگاه به همراه ۲۰ دستگاه تب سنج از هزار و ۷۴ خودرو شامل ۲ هزار و ۸۵۶ نفر غربالگری کردند که ۲ هزار و ۸۲۹ نفر بدون علامت و ۲۷ نفر تب دار بودند و ۲ نفر به مراکز درمانی معرفی شدند.

وی با تشریح فعالیت در روز ۲۹ اسفند افزود: در این روز ۹ پایگاه با ۲۴ تب سنج عهده دار غربالگری ۶ هزار و ۳۵۸ خودرو شامل هشت هزار و ۲۹۴ نفر بودند که در این میان هشت هزار و ۲۹۲ نفر بدون علامت و ۳۵ نفر تب دار شناخته شد و ۱۶ نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

گلفشان بیان کرد: در یکم فروردین‌ماه نیز ۱۵ پایگاه با ۴۵ تب سنج از هفت هزار و ۱۲۰ خودرو شامل ۲۸ هزار و ۴۸۰ نفر غربالگری کردند که ۲۸ هزار و ۴۱۶ نفر بدون علامت و ۶۴ نفر تب دار بودند و ۳۸ نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]