×
×

شهرکریمه – عاشورا متعلق به بشریت و الهام‌بخش استکبارستیزی است

  • کد نوشته: 33995
  • [ad_1] عاشورا متعلق به بشریت و الهام‌بخش استکبارستیزی است به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام علیرضا صادقی واعظ پنجشبه شب در مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) طی سخنانی اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در روایات و احادیث اهل‌بیت(ع) مطرح و به آن توصیه و تأکید شده اهمیت و جایگاه اقامه عزای […]

    شهرکریمه – عاشورا متعلق به بشریت و الهام‌بخش استکبارستیزی است
  • [ad_1]

    عاشورا متعلق به بشریت و الهام‌بخش استکبارستیزی است

    عاشورا متعلق به بشریت و الهام‌بخش استکبارستیزی است

    به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام علیرضا صادقی واعظ پنجشبه شب در مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) طی سخنانی اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در روایات و احادیث اهل‌بیت(ع) مطرح و به آن توصیه و تأکید شده اهمیت و جایگاه اقامه عزای حسینی است که در تاریخ نظیر ندارد که این‌چنین سفارش شده باشد.

    وی افزود: برپایی جلسات عزاداری، احیاء نهضت عاشورا و گستردگی عزاداری بسیار سفارش شده و این گستردگی عزای حسینی مخصوص مسلمانان، شیعیان و اهل زمین نیست بلکه آسمانیان نیز عزادار سید الشهداء هستند.

    این استاد حوزه تأکید کرد: ملائکه در عرش الهی در عزای امام حسین علیه‌السلام اندوه‌ناک هستند و تمام عالم عزادار سیدالشهدا علیه‌السلام است.

    وی یادآور شد: سابقه عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام به ابتدای خلقت برمی‌گردد چراکه آدم ابوالبشر در مصیبت امام حسین علیه‌السلام اشک ریخت و طبق روایت وارده از امام صادق علیه‌السلام هیچ پیامبری مبعوث نشد مگر اینکه در عزای امام حسین علیه‌السلام اشک ریخته باشد.

    صادقی ادامه گفت: ریشه گستردگی عزای حسینی به واسطه گستردگی هدف سیدالشهداست چراکه نهضت حسینی، نهضتی برای نجات تمام بشریت از گمراهی و ضلالت است.

    وی افزود: نهضت حسینی باعث احیاء قلوب می‌شود و الهام‌بخش برای مقابله با ظلم، استکبارستیزی و آمادگی برای شهادت و جان‌نثاری است و اشک ریختن در مصائب عاشورا بهترین و سریع‌ترین راه برای اتصال با این نهضت است چراکه اشک در عزای حسینی انسان را به منبع بالاتر و عظیم‌تر متصل می‌کند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.