[ad_1] عرفان و معنویت حقیقی در واقعه عاشورا نهفته است به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا باستانی یکشنبه شب طی سخنرانی در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: سیر اجمالی در مسائل معنوی کربلا می‌تواند ره‌توشه بسیار مهمی را برای سالکان الی الله به ارمغان بیاورد چراکه عرفان حقیقی و معنویت درست در مکتب […]

[ad_1]

عرفان و معنویت حقیقی در واقعه عاشورا نهفته است

عرفان و معنویت حقیقی در واقعه عاشورا نهفته است

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا باستانی یکشنبه شب طی سخنرانی در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: سیر اجمالی در مسائل معنوی کربلا می‌تواند ره‌توشه بسیار مهمی را برای سالکان الی الله به ارمغان بیاورد چراکه عرفان حقیقی و معنویت درست در مکتب اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: کسانی که ملحد و بیگانه با فرهنگ دین و خداوند هستند نمی‌توانند عرفان و معنویت کربلا را درک کنند اما اگر کسی اندکی دین و انسانیت داشته باشد نسبت به کربلا اظهار ارادت می‌کند و در نگاه اول برایش تعلق‌خاطری ایجاد می‌شود اما این ارادت درجاتی دارد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: بعضی از انسان‌ها آزادی‌خواه هستند و مقابل ظلم و ستم قیام کرده و دیگران را نیز به این قیام فرا می‌خوانند که رهبر مردم هندوستان از این دسته افراد بوده و نهضت عاشورا را به عنوان یک نهضت آزادی‌خواه و آزادی‌بخش قبول داشته و اظهار ارادت کرده است.

وی افزود: عده‌ای از انسان‌ها هم به عنوان یک فرد مسلمان مقابل این نهضت سر تعظیم فرود می‌آورند و اظهار ارادت می‌کنند به خاطر علاقه‌ای که به رسول اکرم(ص) داشته و امام حسین علیه‌السلام را به عنوان خاندان نبی گرامی اسلام محترم می‌شمارند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: عده‌ای از شیعیان نیز از عاشورا به عنوان یک حماسه صرف یاد می‌کنند و در قالب زیارت اهل قبور به اماکن مقدس مشرف می‌شوند که در حقیقت این امر نشانه ضعف است چراکه باید در عاشورا تعمق و تفکر کرد و از این واقعه عرفان و معنویت حقیقی را کسب نمود.

وی اظهار کرد: انسان باهوش می‌تواند از ابعاد مختلف واقعه کربلا معنویت و عرفان حقیقی را شکار کند و همانند اصحاب سیدالشهدا به درجاتی برسد که بی‌نظیر است.

باستانی افزود: لایه‌های معنوی کربلا که اصحاب از آن بهره‌مند شدند در حقیقت بعد از مقاومت و صبر آن‌ها بود که امام حسین علیه‌السلام این جنبه‌های معنوی و عرفانی و ملکوتی را با کنار زدن پرده از چشمان اصحاب نشان دادند.

وی تأکید کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها تمام باطن کربلا را مشاهده می‌نمودند به همین خاطر فریاد «ما رایت الا جمیلا» سر دادند چراکه جنبه ملکوتی کربلا در چشمان حضرت زینب سلام‌الله علیها تماماً زیبایی بود.

باستانی خاطرنشان کرد: عرفان حقیقی، عرفان اهل‌بیت(ع)  است که در این مکتب عرفانی، حضرت علی علیه‌السلام امثال سلمان، ابوذر، کمیل و… تربیت می‌کند و امام حسین علیه‌السلام امثال زهیر، حبیب و مسلم و… را به میدان می‌کشاند و تربیت می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]