×
×

شهرکریمه – عزاداری هیئت های مذهبی در فضای باز و حیاط مدارس قم برگزار می شود

  • کد نوشته: 33680
  • [ad_1] عزاداری هیئت های مذهبی در فضای باز و حیاط مدارس قم برگزار می شود به گزارش شهرکریمه حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره برنامه های آموزش و پرورش استان برای برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) اظهار داشت: دهه اول ماه محرم همکاری‌های لازم را با هیئت‌های مذهبی خواهیم داشت تا این مراسم های بزرگ عزاداری به خوبی […]

    شهرکریمه – عزاداری هیئت های مذهبی در فضای باز و حیاط مدارس قم برگزار می شود
  • [ad_1]

    عزاداری هیئت های مذهبی در فضای باز و حیاط مدارس قم برگزار می شود

    عزاداری هیئت های مذهبی در فضای باز و حیاط مدارس قم برگزار می شود

    به گزارش شهرکریمه حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره برنامه های آموزش و پرورش استان برای برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) اظهار داشت: دهه اول ماه محرم همکاری‌های لازم را با هیئت‌های مذهبی خواهیم داشت تا این مراسم های بزرگ عزاداری به خوبی برپا شود.

    وی افزود: آموزش‌ و پرورش استان کنترل جمعیت عزاداران را به عهده نمی‌گیرد و موضوع فاصله‌گذاری و همچنین نارضایتی که ممکن است برای اهالی محل ایجاد شود باید توسط مسئول هیئت مورد توجه باشد.

    مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم بیان کرد: مسئول هیئتی که مدرسه را از آموزش‌ و پرورش در اختیار می‌گیرد باید جایگاه قانونی و حقوقی داشته باشد.

    شیخ‌الاسلام عنوان کرد: دعوت‌نامه‌های هیئت‌ها به دست بنده رسیده است و باید ساعت حضور و تعداد هیئت‌ها مشخص شود و متولی آن شخصی که باید موارد بهداشتی را رعایت کند مشخص شود.

    وی با بیان اینکه ۱۵ شهریورماه همه مدارس استان قم فعال است ادامه داد: سال تحصیلی جدید ۲۷۳ هزار ۵۰۰ دانش‌آموز قمی مشغول به تحصیل و فراگیری علوم می‌شوند.

    مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم با اشاره به اهمیت تربیت نسل جوان افزود: تربیت فرزندان ایران اسلامی موضوع بسیار مهمی است، معلمان فداکاری در استان قم به فعالیت می پردازند که جلوه های ایثارگری هستند.

    شیخ الاسلام با بیان اینکه شرایط کرونا درس بزرگی برای همه ما بود، عنوان کرد: شاید مشیت خداوند بوده که در عین نمایش عظمت و بزرگی‌اش به ما سعادت شناخت توانایی‌های خود را پیدا کنیم و بتوانیم آموزگاران و معلمان این دوره باشیم.

    وی گفت: دو هیئت مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری در مدارس اعلام آمادگی کردند ولی مساجد تاکید کردند این هیئت‌ها جز ما نیستند و اختلافی میان مسجد و هیئت ایجاد شده است.

    مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم با اشاره به اقدامات انجام‌ شده برای برگزاری مراسم محرم در فضای باز مدارس استان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شد مدارسی که امکان ارائه خدمات در فضای باز را دارند حیاط را در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار دهند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.