[ad_1] عضو مجلس خبرگان رهبری: مال حاصل از ربا نابودشدنی و فانی است  عضو مجلس خبرگان رهبری: مال حاصل از ربا نابودشدنی و فانی است عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: افرادی که به دنبال رباخواری هستند این موضوع را بدانند که خدا مالی که از راه ربا به دست آمده را نیست و نابود می‌کند […]

[ad_1]

عضو مجلس خبرگان رهبری: مال حاصل از ربا نابودشدنی و فانی است

عضو مجلس خبرگان رهبری: مال حاصل از ربا نابودشدنی و فانی است

 عضو مجلس خبرگان رهبری: مال حاصل از ربا نابودشدنی و فانی است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: افرادی که به دنبال رباخواری هستند این موضوع را بدانند که خدا مالی که از راه ربا به دست آمده را نیست و نابود می‌کند و در مقابل افرادی که مال خود را انفاق کنند این مال برکت و رونق پیدا می‌کند.

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ۱۸:۱۵ استانها قم نظرات

عضو مجلس خبرگان رهبری: مال حاصل از ربا نابودشدنی و فانی است

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: انفاق سبب بزرگی انسان می‌شود، انسان با انفاق به سمت وجه الله شدن حرکت می‌کند.

وی افزود: خداوند رحمان است و هر چه انسان نیاز داشته است بی‌منت در اختیار وی قرار داده است، هر کسی انفاق می‌کند به همه رسیدگی کرده و انفاق را محدود به خویشاوندان خود نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: آن گونه که خداوند تاکید کرد اولویت انفاق با افرادی است که در راه خدا و مسیر اجرای فرمان الهی دچار مشکل شدند.

مفسر قرآن کریم ادامه داد: افرادی که برای اجرای دستور خدا ایستادگی کرده و به مشکلات اقتصادی دچار می‌شوند باید در زمینه انفاق مورد توجه باشند، افرادی که برای همراهی رسول خدا ثروت خود در مدینه را رها کرده و به مکه آمدند و در کنار خانه خدا بدون اینکه چیزی داشته باشند صبح و شب را گذراندند.

حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه مصادیق انفاق امروز متفاوت است، تصریح کرد: انفاق علمی یکی از مصادیق است و شرکت‌های دانش بنیانی که می‌توانند نسل جوان را جذب کرده و زندگی آن‌ها را تأمین کنند تا از مهاجرت به خارج جلوگیری شود.

 

وی افزود: از دیگر مصادیق انفاق در دوران کنونی تولید و هزینه و سرمایه‌گذاری در شرایطی است که سود مناسبی هم ندارد و اگر شخص در کشور دیگر سرمایه‌گذاری کند به درآمد بیشتری دست پیدا می‌کند ولی در کشور خود اقدام به انفاق کرده و سرمایه‌گذاری می‌کند و سبب رونق تولید می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال رباخواری هستند این موضوع را بدانند که خدا مالی که از راه ربا به دست آمده را نیست و نابود می‌کند و در مقابل افرادی که مال خود را انفاق کنند این مال برکت و رونق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]