[ad_1] فاز نخست پروژه شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک قم امسال به بهره‌برداری می‌رسد به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با اشاره به مطالعه جامع و یکپارچه بهره‌برداری از دریاچه نمک اظهار داشت: این پروژه در چند محور هدف‌گذاری شد و برخی […]

[ad_1]

فاز نخست پروژه شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک قم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

فاز نخست پروژه شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک قم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با اشاره به مطالعه جامع و یکپارچه بهره‌برداری از دریاچه نمک اظهار داشت: این پروژه در چند محور هدف‌گذاری شد و برخی از این مطالعات قبلی که تاریخشان منقضی شده است نیاز به مطالعه مجدد بود که نهایتاً عقد قرارداد با مشاور انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه مطالعات توسط سازمان برنامه در حال انجام است، افزود: این مطالعات با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های معدنی دریاچه انجام‌شده و عملاً فرآوری شورابه‌های معدنی توسط استان اصفهان باید انجام شود.

وی سپس با اشاره به احداث شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک گفت: این پروژه حدود ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما با یک سری مسائل و مشکلات روبرو بوده که این مسائل در کارگروه اقتصاد مقاومتی بررسی‌شده و امیدواریم تا پایان امسال فاز نخست پروژه به بهره‌برداری برسد.

بهشتی در خصوص ساماندهی بازارچه کفاشان ابراز کرد: مطالعه و طراحی پروژه انجام‌شده و نهایتاً تا پایان شهریور جداره سازی و کف سازی انجام خواهد شد تا شاهد ساماندهی کامل بازارچه کفاشان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث کمربندی سردار شهید سلیمانی گفت: موانعی بر سر احداث پروژه مطرح‌شده که  استفاده از مواد معدنی و مصالح موردنیاز پروژه ازجمله آن‌ها است که امیدواریم برطرف شده و فاز نخست پروژه  در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی پیرامون اتصال گمرک قم به ایستگاه گارمانوری اظهار داشت: تعهدات راه‌آهن استان انجام‌شده که زیرسازی و روسازی مربوط به گمرک بود که بخشی از پروژه انجام‌شده اما تعهدات گمرک به‌طور کامل عملیاتی نشده است.

بهشتی طراحی و پیاده‌سازی شبکه الکترونیکی ارائه خدمات شهری از سوی شهرداری را موردتوجه قرار داد و گفت: این پروژه پیشرفت خوبی داشته ولی در حوزه شهرسازی نیاز به تکمیل فرایندها داریم که به‌صورت الکترونیکی خدمات به مردم ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم مطرح کرد: برای زمین‌های تعداد ۱۴ نیروگاه خورشیدی تعیین کاربری شده است، زمین به سرمایه‌گذار واگذارشده اما توفیقی در عملیاتی شدن این ۱۴ نیروگاه نداریم، باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

بهشتی با بیان اینکه از بین ۳۴ پروژه برای ۹ پروژه بیش از یک سال زمان تعریف‌شده است، افزود: عمده عقب‌افتادگی این پروژه‌ها نسبت به زمان‌بندی‌شده نبوده بلکه مربوط به اعتبارات لازم برای به سرانجام رسیدن پروژه‌ها بود.

وی اتصال شهرک شکوهیه به راه‌آهن را موردتوجه قرار داد و گفت: این اتصال یک ظرفیت خوبی برای حمل کالا در استان می‌تواند ایجاد کند و شاید کمتر استانی این ظرفیت را داشته باشد اما هنوز بنا به دلایلی نتوانسته‌ایم این توفیقات را به‌خوبی کسب کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]