×
×

شهرکریمه – فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های نیمه شعبان است

  • کد نوشته: 29286
  • [ad_1] قم|فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های نیمه شعبان است به گزارش شهرکریمه یونس عالی پور در جلسه ستاد تسهیلات زائرین با موضوع نیمه شعبان اظهار داشت: اگرچه کشور درگیر کروناویروس است، اما فرصت مهمی در تبیین آموزه‌های فرهنگی و دینی در قالب فضای مجازی فراهم‌شده است. معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: […]

    شهرکریمه – فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های نیمه شعبان است
  • [ad_1]

    قم|فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های نیمه شعبان است

    قم|فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های نیمه شعبان است

    به گزارش شهرکریمه یونس عالی پور در جلسه ستاد تسهیلات زائرین با موضوع نیمه شعبان اظهار داشت: اگرچه کشور درگیر کروناویروس است، اما فرصت مهمی در تبیین آموزه‌های فرهنگی و دینی در قالب فضای مجازی فراهم‌شده است.

    معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: در شرایط فعلی که مراسم‌ها و زیارت فیزیکی نداریم اما نباید برنامه‌های فرهنگی و معنوی تعطیل شود، بلکه در کنار اطلاع‌رسانی حرم و جمکران و پخش برنامه‌های فرهنگی و معنوی، باید در تولید محتوا نیز ظرفیت‌های لازم را به وجود بیاوریم.

    وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کروناویروس، فضای مجازی ظرفیت مهمی در برگزاری آیین‌های فرهنگی و معنوی نیمه شعبان است.

    عالی پور عنوان کرد: فضای خوبی در فضای مجازی فراهم‌شده است و بخش زیادی از معلمان مشغول به آموزش دروس هستند، در این زمینه می‌توان با استفاده از حضور معلمان دینی، برنامه‌های خوبی را ویژه شعبان و ایام پیش رو فضای مجازی برای دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها تولید کرد و جمعیت کثیری را تحت پوشش تولید محتواهای دینی و فرهنگی قرار داد.

    وی بیان کرد: در تولید محتوا برای اقشار مختلف هر کس در هر دستگاهی باید برنامه‌ریزی کند و طیفی از جامعه را تحت پوشش قرار دهد، امروز خانواده‌ها در قرنطینه خانگی، سرگرم فضای مجازی هستند و بهترین فرصت را برای تولید محتوا ویژه تمام سنین در خانواده‌ داریم.

    معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: همه از شرایط بیماری ناراحت هستیم، اما با توجه به دوری از فضای فیزیکی جهت جلوگیری از شیوع بیماری، بستر خوبی برای فعالیت در فضای مجازی و حوزه الکترونیک و دیجیتال فراهم‌شده و اگر به‌خوبی مدیریت شود، می‌تواند کشور را در این بخش به رشد مناسبی برساند.

    وی افزود: در این ایام شاهد برگزاری روز نیایش در جهان از طریق فضای مجازی بودیم و چنین فرصت‌های مهمی ایجادشده است، یک روز فضای مجازی تنگنایی بود که خطراتی به همراه داشت و امروز همین فضا، می‌تواند به فرصتی مهم برای رشد و بالندگی تبدیل شود.

    عالی پور تصریح کرد: از ۵ ماه قبل، جلساتی در خصوص آئین نیمه شعبان برگزار و برنامه‌هایی تدوین شد اما کرونا، مانع از برگزاری این برنامه‌ها در فضای اجتماعی شد، بااین‌وجود وظایف دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه درباره نیمه شعبان، تعطیل نمی‌شود و ما تغییر رویکرد نمی‌دهیم، بلکه به سمت فضای مجازی، تغییر مسیر داده‌ایم.

    وی گفت: باید بتوانیم بخش زیادی از برنامه‌های دینی، فرهنگی و معنوی را از فضای اجتماعی و فیزیکی به سمت فضای مجازی منتقل کنیم، همه متولیان فرهنگی با ظرفیت‌های خود پای‌کار باشند و ایستگاه‌های صلواتی و نذورات به شکل دیگری به جامعه خدمت‌رسانی کنند.

    معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم عنوان کرد:در این خصوص، برنامه‌هایی را طراحی کنیم تا همسو با جامعه در اعیاد شعبان باشد و نگاه و نگرش نسبت به ظهور و ولایت و اهل‌بیت(ع) را به خانه‌ها ببریم، یکی از طرح‌های زیبا، برپایی زیارت عاشورا به مدت ۴۰ روز از نیمه شعبان است که می‌تواند آرامش خوبی را در جامعه به وجود بیاورد، دعا بهترین سلاح ما در برابر بلایاست.

    وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی از روایات، تبیین زندگی و سیره اهل‌بیت(ع) و ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنیم و انقلاب بزرگ معنوی در قالب اطلاع‌رسانی‌های وسیع به وجود بیاوریم و در این کار انسجام داشته باشیم و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و معنوی را در فضای مجازی به‌طور منسجمی تداوم دهیم.

    عالی پور بیان کرد: باید بتوان برای خانواده‌هایی که درگیر التهابات و نگرانی‌هایی هستند، نشاط‌آفرین و شادی‌بخش باشیم و به کاهش استرس بپردازیم، بزرگ‌ترین خطر برای کرونا به گفته پزشکان و متخصصان، استرس و نگرانی است و دعا نقش مهمی در آرامش انسان دارد،اگر جامعه‌ای دچار استرس شود درمان سخت می‌شود، باید بتوان با استفاده از فضای مجازی این استرس‌ها و تنش‌ها را کم کنیم.

    وی گفت: هیئت‌های مذهبی و مساجد نیز ظرفیت مهمی در تولید محتوا هستند در استان قم، ۶۰۰ هیئت مذهبی فعال است و اگر هر یک به تولید محتوا بپردازد بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی و دینی و اثربخش تولید می‌شود.

    معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم همچنین با قدردانی از گروه‌های جهادی طلاب و بسیج و سپاه و نیروهای مردمی عنوان کرد: وقتی نیمی از جمعیتی که برای مقابله با کرونا به میدان آمده‌اند در قالب همین گروه‌های جهادی هستند باید بتوانیم از طریق فضای مجازی این تلاش‌های ارزنده را به جامعه و جهان معرفی کنیم.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: در این ایام، حضور پرشور و مؤثر روحانیت را در قالب گروه‌های جهادی داریم که در غسال‌خانه، آرامستان‌ها و بیمارستان‌ها و ستادهای مردمی فعالیت دارند و این خدمات نیز باید معرفی شود، به‌طورکلی با کرونا، شرایط عاطفی خوبی در جامعه ایجادشده است و باید قدر این فرصت‌ها را دانست.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.