[ad_1] فعالان عرصه ایثار و شهادت در قم تقدیر شدند به گزارش شهرکریمه نشست احیا و بازسازی محل اعزام بسیجیان قم در دوران دفاع مقدس به جبهه، شامگاه چهارشنبه در مدرسه علمیه مشکات برگزار شد. حجت‌الاسلام محمدی عراقی مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری، […]

[ad_1]

فعالان عرصه ایثار و شهادت در قم تقدیر شدند

فعالان عرصه ایثار و شهادت در قم تقدیر شدند

به گزارش شهرکریمه نشست احیا و بازسازی محل اعزام بسیجیان قم در دوران دفاع مقدس به جبهه، شامگاه چهارشنبه در مدرسه علمیه مشکات برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدی عراقی مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم، علی حاجی‌زاده رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و برخی از فعالان فرهنگی استان در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم در سخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان شرکت کننده در نشست، مواردی از آیین‌نامه کمیته استانی حفظ، نگهداری و تملک اراضی و اماکن و آثار فیزیکی دفاع مقدس و همچنین ضرورت احیا و بازسازی محل فعلی نشست که در دوران دفاع مقدس کانون اعزام بسیجیان به جبهه بوده را مورد تبیین و اشاره قرار داد.

وی افزود: این مکان مدتی نیز دفتر نمایندگی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق بوده و در سال ۶۱ واحد تشکیلات بسیج و اعزام نیرو ادغام شده است.

لقمان‌پور بیان کرد: کمیته نگهداری و ثبت آثار ملی دفاع مقدس و تملک اراضی و اماکن وآثار فیزیکی مرتبط توسط بنیاد حفظ وآثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تشکیل شده است، این کمیته مکان‌های دفاع مقدس که مورد توجه بوده و نقش‌آفرینی کردند را حفاظت می‌کند تا نسل جوان از نقش‌آفرینی رزمندگان در جنگ تحمیلی آگاه شود.

سردار حسین کاجی راوی دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: شهید ابراهیمی شهیدی غریب و مظلوم بود و متاسفانه اشتباهی روی داده بود و کسی وی را نمی شناخت، مادر این شهید از اینکه فرزندش غریب و گمنام بود ناراحت شده بود.

وی گفت: این مکان سکوی پرواز بسیاری از رزمندگان استان قم بود که حدود ۵۰ هزار نفر از این مکان اعزام شدند و ۳ هزار نفر به شهادت رسیدند.

نسل جوان باید با حماسه سازان دفاع مقدس آشنا شوند

غلامرضا ناظمی معاون ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران قم نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم آشنایی نسل جوان با حماسه‌سازان دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کلیپی در فضای مجازی پخش شد که سردار صیاد شیرازی را به جوانان نشان می‌دادند که هیچ کسی وی را نمی‌شناخت متاسفانه برخی از سرداران شهید نزد نسل جوان غریب هستند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در راس همه امور باشد

وی با تاکید براینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در راس همه امور باشد، افزود: باید از بستر آموزش و پرورش برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و نوجوان با مقوله دفاع مقدس استفاده شود.

در پایان این مراسم از حجت‌الاسلام غلامرضا ناظمی معاون ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، علی حاجی‌زاده رئیس ستاد کنگره شهدای استان و مهدی کلانترزاده مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم به‌عنوان فعالان عرصه ایثار و شهادت تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]