[ad_1] فعالیت ۳۴ هزار واحد صنفی مجوزدار در قم به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی با اشاره به وضعیت صدور مجوز برای واحدهای صنفی استان قم اظهار کرد: در ۱۰ ماه نخست سال جاری سه هزار و ۵۴۸ مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و توزیعی در استان با اشتغال زایی برای هشت هزار و […]

[ad_1]

فعالیت 34 هزار واحد صنفی مجوزدار در قم

فعالیت ۳۴ هزار واحد صنفی مجوزدار در قم

به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی با اشاره به وضعیت صدور مجوز برای واحدهای صنفی استان قم اظهار کرد: در ۱۰ ماه نخست سال جاری سه هزار و ۵۴۸ مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و توزیعی در استان با اشتغال زایی برای هشت هزار و ۸۷۱  صادر شد.

وی ادامه داد: در استان قم ۳۴ هزار و ۹۵۱ واحد صنفی مجوزدار وجود دارد که ۲۰  هزار و ۸۵۵ واحد در رسته توزیعی و خدماتی و ۱۴ هزار و ۹۶ واحد هم در رسته تولیدی و فنی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: میزان سرمایه گذاری در بخش اصناف به صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی ۱۰۰ میلیون تومان است و اشتغال زایی به ازای هر پروانه کسب در بخش اصناف ۲٫۵ شغل است.

سیجانی با اشاره به صدور مجوز معافیت گمرکی در استان قم اظهار کرد: در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۱۴۱ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین آلات در استان به ارزش ۳۵۱ میلیارد تومان برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا با هدف راه اندازی خط تولید واحدهای صنعتی یا جایگزینی ماشین آلات قدیمی صادر شد.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۱۷۲ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۱۲۷ کارت بازرگانی در بخش تجاری در استان قم صادر شد و اکنون در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی ۶۴۷ کارت است که ۵۰۰ کارت بازرگانی مربوط به بخش تولیدی و ۱۴۷ کارت بازرگانی مربوط به بخش تجاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در سال جاری یک شرکت مدیریت صادرات در استان با هدف تسهیل در صادرات با اشتغال زایی برای پنج نفر تشکیل شد.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]