[ad_1] قبض برق در قم پیامکی می شود/ الگوی مصرف تابستانی ۷۰۰ کیلووات ساعت به گزارش شهرکریمه مشترکان برق در استان قم برای این منظور می توانند از دو راه ثبت اطلاعات به صورت پیامکی و یا ثبت اطلاعات از طریق وب سایت شرکت توزیع برق استان قم اقدام کنند. در این باره و برای […]

[ad_1]

قبض برق در قم پیامکی می شود/ الگوی مصرف تابستانی 700 کیلووات ساعت

قبض برق در قم پیامکی می شود/ الگوی مصرف تابستانی ۷۰۰ کیلووات ساعت

به گزارش شهرکریمه مشترکان برق در استان قم برای این منظور می توانند از دو راه ثبت اطلاعات به صورت پیامکی و یا ثبت اطلاعات از طریق وب سایت شرکت توزیع برق استان قم اقدام کنند.

در این باره و برای ثبت اطلاعات به صورت پیامکی لازم است تا به ترتیب شماره تلفن همراه به همراه صفر ابتدای آن، شماره تلفن ثابت به همراه کد ۰۲۵، کدپستی ده رقمی و همچنین شناسه قبض ۱۳ رقمی برق – که به صورت ثابت در همه قبوض هر مشترک تکرار می شود – به گونه ای به سرشماره ۱۰۰۰۱۰۰۱۲۱ ارسال شود که بین هر یک از این چهار مورد، علامت ستاره قرار گیرد.

همچنین مشترکان برق استان قم برای ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی نیز می توانند با مراجعه به پایگاه www.qepd.co.ir لینک «حذف قبض کاغذی» را از ستون سمت راست صفحه اصلی انتخاب و سپس با ورود به صفحه بعدی، چهار شماره فوق را وارد و دکمه ارسال را کلیک کنند که در این حالت، عبارت «اطلاعات شما با موفقیت ثبت گردید» بر صفحه ظاهر و مشترک از نهایی شدن مراحل ثبت مطمئن می شود.

در عین حال این امکان هم برای مشترکان وجود دارد که در صورت تغییر شماره تلفن همراه یا هر یک از اطلاعات دیگر، با مراجعه مجدد به این صفحه و انتخاب گزینه «حذف اطلاعات تماس»، مجددا اطلاعات خود را تصحیح و ارسال دارند.

در عین حال موج شدت گرما و تداوم آن در این روزها و در استان قم، یادآور ضرورت برنامه ریزی دقیق مسؤولان و همچنین همراهی هم استانی های ارجمند برای جلوگیری از قطعی های مکرّر برق در استان است.

از این رو باید توجه داشت که الگوی مصرف در استان قم به عنوان یک استان گرمسیر، از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه حداکثر ۷۰۰ کیلووات ساعت برای هر ماه و در سایر ایام سال، حداکثر ۲۰۰ کیلووات ساعت است.

همچنین آخرین قبوض برق صادر شده برای مشترکان قمی نشان می دهد که نرخ برق برای مصرف ۰ تا ۱۰۰۰ کیلووات ساعت (بازه مصرفی یک) ۴۳۷ ریال، برای مصرف ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلووات ساعت (بازه مصرفی دو) ۱۱۳۷ ریال و برای مصرف ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلووات ساعت (بازه مصرفی سه)، ۲۰۰۹ ریال محاسبه می شود که این آمار بیانگر آن است که بیشترین تصاعد نرخ در قبوض برق مشترکان برای فواصل همین سه بازه مصرفی است و تصاعد در بازه های بعدی کمتر است. (نزدیک به سه برابر برای بازه مصرفی یک به دو و حدود دو برابر برای بازه مصرفی دو به سه)

بنابراین شایسته است تا هم استانی های عزیز به این تصاعدهای نرخ برق توجه داشته باشند و بدانند که با ۱۰ درصد کاهش مصرف برق، امکان کاهش تا ۲۰ درصدی مبلغ صورتحساب دوره ای آنان وجود دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]