×
×

شهرکریمه – قدرت و قوت روحی دو شاخصه زمینه سازان ظهور

  • کد نوشته: 21851
  • [ad_1] قدرت و قوت روحی دو شاخصه زمینه سازان ظهور به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان امشب در مراسم شب شهادت امام حسن عسکری (ع) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یکی از آیات قرآن درباره آخرالزمان و ظهور که برنامه خداوند را برای فرج مشخص می‌کند آیه «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی […]

    شهرکریمه – قدرت و قوت روحی دو شاخصه زمینه سازان ظهور
  • [ad_1]

    قدرت و قوت روحی دو شاخصه زمینه سازان ظهور

    قدرت و قوت روحی دو شاخصه زمینه سازان ظهور

    به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان امشب در مراسم شب شهادت امام حسن عسکری (ع) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یکی از آیات قرآن درباره آخرالزمان و ظهور که برنامه خداوند را برای فرج مشخص می‌کند آیه «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه…» است، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ما اراده کردیم کسانی که در زمین ضعیف نگه‌داشته شدند این‌ها روزی امامان و اداره‌کنندگان زمین قرار گیرند و وارثین امکانات و دارائی‌های زمین باشند.

    وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط این آیه اشاره به ضعف و نقطه مقابل آن قوت است که نباید به آن ساده نگاه کنیم، ابراز کرد: قوت و قدرت معنوی در آموزه‌های دینی جایگاه والایی دارد و مؤمن را به کوه استوار تشبیه کرده‌اند و حتی در برخی روایت آمده است که مؤمن از کوه نیز محکم‌تر است و هیچ نفوذی در آن نیست.

    استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بعد از ظهور فقط ضعف ما برطرف می‌شود، یعنی رفاه، برکت و نعمت افزایش پیدا می‌کند ولی این‌طور نیست که رفاه افزایش پیدا کند درحالی‌که انسان‌ها ضعیف هستند، رفاه زیاد می‌شود چراکه انسان ضعیفی دیگر وجود ندارد.

    پناهیان با تأکید بر اینکه باید در زندگی و برنامه‌های دینی شاخص را قوت روحی قرار دهیم، گفت: علامت‌های آدم خوب ویژگی‌هایی مانند تواضع، ازخودگذشتگی، ایثار و اخلاق خوب است که اگر بدون قوت و قدرت روحی باشند ارزش ندارند و برخی از این صفات اگر قدرت روحی نباشد اصلاً به دست نمی‌آیند؛ کسی ایثار می‌کند که دل قدرتمندی داشته باشد.

    وی ادامه داد: باید قوت و قدرت داشته باشیم تا اهل جهاد شویم؛ انسان‌های ضعیف‌النفس صلح و سازش با استکبار را تئوریزه می‌کنند. روحانی ضعیف‌النفس صلح امام حسن (ع) را طوری تفسیر می‌کند که گویا ایشان احساس ضعف کردند و صلح کردند، درحالی‌که ضعف از امام نبود بلکه از یاران حضرت بود.

    استاد حوزه با تأکید بر اینکه درک فضیلت جهاد ناشی از قوت قلب است، تصریح کرد: شهیدی که داوطلبانه به جبهه می‌رود می‌داند ممکن است مجروح یا شهید شود ولی قوت قلب و شجاعتی که از تربیت مادر به دست آورده او را اهل جهاد و شهادت می‌کند.

    پناهیان افزود: کسی که عزم نداشته باشد به‌جایی نمی‌رسد. خداوند برنامه‌های تربیتی را برای درست کردن عزم و اراده در ما قرار داده که یکی از آن‌ها تمرین سحرخیزی برای اقامه نماز شب است.

    وی با اشاره به اینکه کنترل بیش‌ازحد عزم را ضعیف می‌کند، بیان کرد: حضوروغیاب در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه عزم را ضعیف می‌کند؛ چراکه افراد را مجبور به حضور منفعلانه در کلاس می‌کند. سبک زندگی که دین برای ما طراحی کرده سبک زندگی مبتنی بر عزم و قدرت روحی است و هر سبک زندگی که برآمده از ضعف انسان باشد باید تغییر کند.

    استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه در زمان حکومت امام زمان (عج) ضعف برطرف خواهد شد، گفت: در رأس کسانی که تا پیش از ظهور ضعیف نگه‌داشته شدند ائمه اطهار (علیهم‌السلام) هستند که محدود و محصور شدند. امام حسن عسکری (ع) هم غائب بودند چراکه کسی به ایشان دسترسی نداشت و میلاد فرزندش نیز معجزه و مخفی بود. چون اگر ائمه (ع) می‌توانستند زندگی ما را اداره کنند ضعف ما را برطرف می‌کردند و هیچ ابرقدرتی نمی‌توانست زورگویی کند و طاغوت‌ها از بین می‌رفتند.

    پناهیان در پایان با اشاره به اینکه دین از ابتدا می‌خواست جامعه انسانی را به قدرت و شوکت برساند و قدرت، موضوع محوری در دین است، خاطرنشان کرد: در رأس اوصافی که برای اصحاب حضرت ولی‌عصر (عج) آمده شجاعت، نترسی و قدرت قرار دارد؛ یاران حضرت افرادی شجاع، قدرتمند و عزتمند هستند و افرادی شایسته دیدن حکومت حضرت هستند که قدرتمند و عزتمند باشند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.