[ad_1] قرارگاه قم درساخت ۱۵۰ خانه مناطق سیل‌زده پلدخترمشارکت دارد به گزارش شهرکریمه محمد خامه یار افزود: تامین مصالح ساختمانی، کمک‌های بلاعوض و تلاش برای تکمیل خانه‌های آسیب‌دیده از جمله اقدام‌های این قرارگاه در استان لرستان است. وی با بیان اینکه قرارگاه کمک‌های مردمی قم درشهر پلدختر خود را متعهد به کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده […]

[ad_1]

قرارگاه قم درساخت ۱۵۰ خانه مناطق سیل‌زده پلدخترمشارکت دارد

قرارگاه قم درساخت ۱۵۰ خانه مناطق سیل‌زده پلدخترمشارکت دارد

به گزارش شهرکریمه محمد خامه یار افزود: تامین مصالح ساختمانی، کمک‌های بلاعوض و تلاش برای تکمیل خانه‌های آسیب‌دیده از جمله اقدام‌های این قرارگاه در استان لرستان است.

وی با بیان اینکه قرارگاه کمک‌های مردمی قم درشهر پلدختر خود را متعهد به کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده می‌داند، ادامه داد: فعالیت‌های گسترده و حضور مستمر این قرارگاه در مناطق سیل‌زده موجب جلب اعتماد و رضایت‌مندی مردم این مناطق شده‌است.

مدیرقرارگاه کمک‌های مردمی قم درشهر پل‌دختر، با تاکید بر اینکه فعالیت‌های این قرارگاه حداقل تا پایان امسال ادامه می‌یابد، ‌افزود: قرارگاه فعالیت‌های متنوعی درحوزه‌های مختلف ارائه می‌کند که این خدمات بر اساس نوع نیاز مردم مناطق سیل زده‌ که برای برخی از این خانواده‌ها کمک‌هزینه یک ساله تعریف شده‌است.

وی ادامه داد: بر اثر سیل فروردین‌ماه امسال، ۲ مدرسه در پلدختر با جمعیت دانش‌آموزی بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز تخریب شده‌بود که به دلیل اهمیت موضوع، ساخت این مدرسه‌ها در اولویت قرارگرفت و با کار جهادی انجام‌شده این مدارس پیش از مهرماه تکمیل شد.

خامه یار با بیان اینکه احداث این خانه‌ها از طریق کمک‌های مسلمانان هند احداث شده است،‌گفت: آنان بلغی بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال برای کمک به مناطق سیل‌زده اهدا کردند که این کمک توسط نماینده رهبر معظم انقلاب در هند به این قرارگاه داده‌شد.

وقوع سیل در روزهای نخستین سال جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی فراوان در استان‌های مختلف کشور شد. کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده و اعزام گروه‌های جهادی از سراسر کشور به این مناطق از همان روزهای ابتدایی آغاز و با فروکش کردن سیل، روند تعمیر و بازسازی خسارت‌های سیل به خانه‌ها و زیرساخت‌های شهری و روستایی شدت گرفت.

با گذشت بیش از هشت ماه از سیل فروردین‌ماه امسال،‌ همچنان گروه‌های مختلف جهادی در مناطق سیل‌زده مشغول ارائه خدمت وهمچنین‌ تعمیر،‌بازسازی و احداث خانه در مناطق سیل زده هستند.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]