×
×

شهرکریمه – قطعه سازان قم آماده داخلی سازی تجهیزات خودرو هستند

  • کد نوشته: 19334
  • [ad_1] قطعه سازان قم آماده داخلی سازی تجهیزات خودرو هستند به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: واحدهای قطعه سازی فعال در قم، از جمله پیشگامان این صنعت به حساب می آیند و محصول‌های تولیدی بیش از ۲۰ واحد قطعه ساز استان در سطح ملی جایگاه ویژه ای دارد. وی بیان کرد: قطعه سازان استان […]

    شهرکریمه – قطعه سازان قم آماده داخلی سازی تجهیزات خودرو هستند
  • [ad_1]

    قطعه سازان قم آماده داخلی سازی تجهیزات خودرو هستند

    قطعه سازان قم آماده داخلی سازی تجهیزات خودرو هستند

    به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: واحدهای قطعه سازی فعال در قم، از جمله پیشگامان این صنعت به حساب می آیند و محصول‌های تولیدی بیش از ۲۰ واحد قطعه ساز استان در سطح ملی جایگاه ویژه ای دارد.

    وی بیان کرد: قطعه سازان استان توانایی تولید محصولات مورد نیاز صنعت خودروسازی را دارند و می‌توانند از فضای تحریم به عنوان فرصتی برای شکوفایی این صنعت استفاده کنند.

    وی ادامه داد: ازتمام واحدهای قطعه سازی استان که با داشتن توان علمی و عملی لازم در مجموعه خود، برای رفع نیاز خودروسازان داخلی وارد میدان شوند، حمایت‌های لازم به عمل خواهد آمد.

    سیجانی گفت: اکنون موقعیت خوبی برای نمایش توانمندی واحدهای قطعه ساز استان است و آنها می‌توانند با کمک شرکت‌های دانش بنیان و تولید تجهیزات مورد نیاز صنایع خودروسازی، بازار پایداری برای عرضه محصولاتشان ایجاد کنند.

    وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برای کمک به بخش سرمایه در گردش و تأمین مالی واحدهای قطعه ساز استان از همه ظرفیت‌های موجود از جمله پرداخت تسهیلات رونق تولید استفاده خواهند کرد تا چرخه فعالیت این واحدها برای داخلی سازی قطعات خودرو، تقویت شود.

    وی ادامه داد: به طور طبیعی در آغاز کار ممکن است کیفیت قطعات تولید شده در این واحدها به اندازه نمونه‌های خارجی نباشد اما با استمرار فعالیت آنان و حمایتی که از جانب مسئولان و مردم از واحدهای قطعه ساز به عمل خواهد آمد، در مدت زمان کوتاهی سطح کیفیت این محصولات به حد مورد انتظار خواهد رسید و کشور در این زمینه خودکفایی می‌شود.

    ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

    قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.