[ad_1] قطع زنجیره کرونا وظیفه ای عرفی و شرعی است به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در مراسم سوگواری شهادت امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به تعابیر مهم برخی روایات درباره شأن و مقام آن امام هُمام اظهار کرد: پیامبر خدا (ص) در روایتی، امام حسن (ع) را هدیه ای از جانب […]

[ad_1]

قطع زنجیره کرونا وظیفه ای عرفی و شرعی است

قطع زنجیره کرونا وظیفه ای عرفی و شرعی است

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در مراسم سوگواری شهادت امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به تعابیر مهم برخی روایات درباره شأن و مقام آن امام هُمام اظهار کرد: پیامبر خدا (ص) در روایتی، امام حسن (ع) را هدیه ای از جانب خدا معرفی می فرماید و حتی در برخی دیگر از روایات از افضل و برتر بودن امام حسن (ع) نسبت به امام حسین (ع) سخن به میان آمده است.

وی افزود: در این باره باید اشاره داشت که همه عالَم بر مظلومیت امام حسین (ع) گریان است، اما خود امام حسین (ع) بر مظلومیت برادرشان امام حسن (ع) اشک می ریزند، چراکه امام حسن (ع) هم یاران بی وفا داشت و هم همسری که قاتل او شد.

 

صُلح امام حسن (ع) و فراهم شدن شرایط برای قیام امام حسین (ع)

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این صلح امام حسن (ع) بود که دشمن را رسوا و زمینه را برای قیام حسینی (ع) فراهم کرد، بنابراین صلح امام حسن (ع) در واقع نوعی قیام پنهانی بود که مقدمه ای برای قیام آشکار حضرت سیدالشهداء (ع) شد.

وی با اشاره به لقب «کریم اهل بیت (ع)» درباره امام حسن مجتبی (ع) اضافه کرد: در روایات از «کریم» به عنوان کسی نام برده می شود که حتی قبل از درخواست فرد نیازمند، به او می بخشد و در عین حال زمانی هم که خود در عُسر و حرج است، کمک به دیگران را فراموش نمی کند.

حجت الاسلام فرحزاد سپس بیان کرد: امروزه هم در شرایط سخت اقتصادی و با توجه به شیوع بیماری کرونا، شایسته است تا مردم به کمک یکدیگر و بویژه نیازمندان بشتابند و با تأسی از سیره کریمانه امام حسن بن علی (ع) عمل کنند.

وی با انتقاد از عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی برخی از مردم و افزایش آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر این بیماری تصریح کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی، بخشی از حقوق اجتماعی ما نسبت به یکدیگر است که باید در تحقق آن کوشا باشیم تا خدای نکرده حق الناس بر ذمّه ما نیاید.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه آمار مبتلایان به کرونا را بیشتر از آمار رسمی دانست و گفت: همه ما می بینیم و می دانیم که برخی از مبتلایان، جزء آمار رسمی قرار نمی گیرند و صرفا خود را در خانه ها قرنطینه می کنند، چراکه بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی تخت خالی ندارند.

وی اضافه کرد: ما مدیون و شرمنده کادر خسته درمانی هستیم و باید با یک بسیج عمومی و تلاش برای کنترل بیماری، به یاری آنان بشتابیم که این امر، وظیفه ای عقلی، عُرفی، شرعی و اخلاقی ماست.

فرحزاد اظهار کرد: باید این بیماری همه گیر را جدی بگیریم و با نرفتن به سفر و مواردی مانند آن به ریشه کنی کرونا کمک کرد.

 

اندکی حِلم و بردباری، ضامن رفع بسیاری از مشکلات

وی در پایان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت رسول الله (ص)، امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، به تبیین سیره و سجایای اخلاقی امام حسن (ع) پرداخت و گفت: یکی از صفات برجسته آن حضرت، حِلم و بردباری ایشان بوده است، همان صفتی که نیاز مُبرم امروز جامعه ماست که اگر بتوانیم حتی ذرّه ای از این حلم و بردباری را در رفتارهای فردی و اجتماعی خود داشته باشیم، آن گاه بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی ما از بین خواهند رفت.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]