×
×

شهرکریمه –  قم حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی جذب کرده است 

  • کد نوشته: 20445
  • [ad_1]  قم حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی جذب کرده است  به گزارش شهرکریمه به نقل از  روابط عمومی راه و شهرسازی قم ، حسن صبوری روز سه شنبه در گفت وگویی از احداث ۳ مدرسه و ۲درمانگاه طی برنامه بازآفرینی شهری در این استان خبر داد و افزود: از کل پروژه های تعریف […]

    شهرکریمه –  قم حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی جذب کرده است 
  • [ad_1]

     قم حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی جذب کرده است 

     قم حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی جذب کرده است 

    به گزارش شهرکریمه به نقل از  روابط عمومی راه و شهرسازی قم ، حسن صبوری روز سه شنبه در گفت وگویی از احداث ۳ مدرسه و ۲درمانگاه طی برنامه بازآفرینی شهری در این استان خبر داد و افزود: از کل پروژه های تعریف شده ، دو مدرسه و یک درمانگاه افتتاح شده  و بقیه هم به زودی به بهره برداری می رسند.

    وی گفت:‌ قرارداد احداث مدرسه احمدلو درسال ٩۴ منعقد و با اختصاص حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ٩٧ افتتاح شد که ۷۰ درصد اعتبارات آن دولتی بود و ۳۰درصد مابقی نیز از نهادهای خیریه تامین اعتبار شد.

    وی با اشاره به آغاز اقدامات بازآفرینی شهری دراین استان از سال ۹۶، اظهارکرد: از بافت فرسوده محلات خیابان آذر، دروازه ری، بازار، خیابان چهار مردان، باغ پنبه، امامزاده  حمزه، مسجد جامع و از سکونتگاه های غیررسمی محلات شادقلی خان، شیخ آباد، شهرک فاطمیه در برنامه بازآفرینی شهری استان قم قرار گرفتند.

    وی ادامه داد: یکی از این پروژه ها راه اندازی نهاد توسعه محله در محله دروازه ری بوده که قرارداد آن با مشاور منعقد شده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    صبوری  همچنین از آسفالت معابر محلات هدف در مناطق ۱و ۲ و ۵ و ۶ استان قم خبرداد و گفت: بهسازی آسفالت معابر تاکنون ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به پایان خواهد رسید.

    مدیرکل راه و شهرسازی قم همچنین از احداث مدرسه ای در محله شهرک فاطمیه خبرداد و گفت: احداث این مدرسه به پایان رسیده و در هفته دولت افتتاح خواهد شد. اعتبار احداث آن  از محل اعتبارات کلانشهرهای مذهبی تامین شده و قرارداد اولیه آن ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که با نوسانات قیمت و تورمی که در سال گذشته اتفاق افتاد، رقم آن تعدیل شد و به ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

    صبوری گفت: همچنین مدرسه ای نیز در منطقه شیخ آباد قم در حال احداث می باشد که ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    وی به دو پروژه دیگر بازآفرینی شهر قم اشاره کرد و  اظهارکرد: درمانگاه امام حسن (ع) در شهرک امام حسن  با اعتبار یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده و درمانگاه امام علی النقی (ع) در محله شادقلی خان نیزبا اعتبار یک میلیارد ریال ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

     وی  در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی بافت محوطه بیت النور، محور امامزاده حمزه تا مدرسه غیاثیه، محور مدرسه غیاثیه تا آب انبار درخت پیر و محور عمار یاسر تا تکیه باغ پنبه، تکیه باغ پنبه تا خانه تاریخی یزدان پناه و ادامه مسیر تا خیابان باجک از دیگر اقدامات بازآفرینی این استان است که از سال گذشته شروع شده و در سال جاری به پایان رسید.

    مساحت کل شهر قم ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از چهار هزار هکتار، بافت ناکارآمد شهری می باشد و حدود ۶۵ درصد جمعیت قم درآن ساکن هستند. 

    انتهای پیام/۱۳۸

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.