×
×

شهرکریمه – قیمت مصوب مرغ در قم ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد

  • کد نوشته: 31848
  • [ad_1] قیمت مصوب مرغ در قم ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن،  با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: علاوه بر تأثیرات بیماری […]

    شهرکریمه – قیمت مصوب مرغ در قم ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد
  • [ad_1]

    قیمت مصوب مرغ در قم ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد

    قیمت مصوب مرغ در قم ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد

    به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن،  با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: علاوه بر تأثیرات بیماری کرونا در کشور در عرصه اقتصادی به‌ویژه بخش صادرات نیز با تأثیرات جدی مواجه بوده‌ایم.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بسیاری از فرصت‌های فروش داخل مخصوصاً شب نوروز  و کسب‌وکارها با کساد مواجه شد و برخی صنوف دچار آسیب مضاعف شده و شاهد تعطیلی این واحدها بودیم که همچنان هم ادامه دارد.

    وی با تأکید بر اینکه در کنار هر تهدیدی قطعاً فرصت‌هایی نیز وجود دارد، ادامه داد: با وجود تحریم‌ها، در عرصه تولید نشان دادیم که طی چند سال اخیر به دلیل رونق تولید و به وجود آمدن محدودیت در واردات با مشکل مواد اولیه در کشور مواجه می‌شویم.

    سیجانی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی کشور در مقایسه با کالاهای خارجی توان رقابت دارند، ابراز کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، در ابتدا  بسیاری از کالاهای بهداشتی را در استان نداشتیم و با مشکل روبرو بودیم اما تولیدکنندگان و صنعتگران به میدان آمدند و در حال حاضر ۶ واحد صنعتی و بسیاری واحدهای صنفی و خانگی تولید ماسک در استان داریم.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در آن زمان استان نیاز مبرم به لباس خاص بیمارستانی داشت، سه واحد در این زمینه ورود کردند و افزایش ظرفیت دادند که حاکی از استفاده بهینه از فرصت‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها شد.

    وی با اشاره به توزیع و عرضه ۱۱۵۰ تن میوه شب عید عنوان کرد: حتی در این زمینه فروش اینترنتی کالاها را داشتیم که بعدها به سمت فروش اینترنتی کالاهای بهداشتی و ماسک و دستکش رفتیم.

    سیجانی بیان کرد: احیای واحدهای راکد، افزایش ظرفیت اسمی واحدهای موجود، احیای ده معدن در سال گذشته و احیای ۲۵ واحد راکد ازجمله مهم‌ترین اقدامات استان در زمینه‌های مختلف هستند که توسط این سازمان انجام‌شده و یا در حال انجام است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: با اپیدمی بیماری کرونا در کشور درزمینهٔ بسیاری از کالاهای اساسی نیازمند واردات هستیم.

    وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه به فکر تأمین کالاهای اساسی در استان هستیم باید به فکر تولید هم باشیم، چراکه سبب رونق تولید و کم کردن وابستگی به واردات می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر نظارت بر بازار مطرح کرد: با گران‌فروشی‌ها قطعاً برخورد جدی خواهیم داشت و به جد به تخلفات اقتصادی رسیدگی می‌شود.

    سیجانی با اشاره به اینکه دریاچه نمک قم بین اصفهان، قم و سمنان مشترک است، بیان کرد: ۲۴۰۰ کیلومترمربع یک دریاچه شورابه بزرگی در استان داریم که جزو دریاچه‌های مهم معدنی بوده و دارای عناصری معدنی مثل لیتیم، پتاس، کلر و .. بوده و سال‌ها است به‌عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی در کارگروه مطرح است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم دغدغه‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص بهره‌برداری از این دریاچه را مورداشاره قرار داد و افزود: در خصوص ایجاد راه دسترسی به این دریاچه نیازمند انجام مطالعات جامع از سوی سازمان مدیریت بوده ایم که این مطالعات در بخش‌های فرآوری، گردشگری، توریستی و .. در حال انجام است.

    وی با اشاره به ممنوع شدن واردات لوازم‌خانگی ابراز کرد: کمبود در صنعت فولاد و ورق سبب شد که درصدی از نیاز واحدهای تولیدی تأمین شود که امیدواریم این موضوع به‌زودی مرتفع شود.

    سیجانی پیرامون کپی‌برداری از فرش دستباف استان قم نیز گفت: کارخانه‌های فرش ماشینی باید لوگوی اینکه این فرش ماشینی نیست را به سه زبان زنده دنیا بر روی فرش درج کنند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به میزان صادرات استان در سال گذشته عنوان کرد: ۲۵۰ میلیون دلار هدف‌گذاری در بخش صادرات داشتیم اما ۲۲۰ میلیون دلار محقق شد که به دلیل صفر شدن میزان صادرات در اسفندماه بود.

    وی پیرامون آخرین وضعیت شهرک تخصصی کفش و تلاقی آن با کمربندی جدید ابراز کرد: مقرر شد ورودی کمربندی را جابجا کنند که حدود ۳۰ درصد شهرک کم می‌شود و با این جابجایی امیدواریم بتوانیم کل شهرک را آزاد کنیم.

    سیجانی با اشاره به تکالیف دستگاه‌های دیگر پیرامون برخورد با استفاده‌کنندگان قلیان گفت: سلامت مردم ایجاب می‌کند که در شرایط کنونی جامعه این کالا عرضه و تولید نشود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به نیازهای شهرک ثامن اشاره و تأکید کرد: شرکت شهرک‌ها در این زمینه گام‌هایی برداشته اما نیاز است که به‌صورت تخصصی‌تر به آن ورود کند.

    وی یکی از صنایع آسیب‌دیده از کرونا را خوشه سوهان برشمرد و گفت: با مقام عالی وزارت، ستاد کرونای استان و ستاد کرونای ملی دغدغه‌ها را مطرح کردیم که سوهان بیش از این‌ها موردحمایت قرار بگیرد چراکه از دو بعد معدوم شدن محصولات و عدم فروش دچار آسیب‌های جدی شده که قرار شد از آن حمایت شود.

    سیجانی احتکارهای صورت گرفته از سوی افراد سودجو را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: در این زمینه ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف کمک کرده و در کنار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام به تأمین کالاها موردنیاز استان کردند.

    وضعیت استان قم در تأمین کالاهای اساسی مطلوب است

    همچنین امیرحسین پروان  امروز در نشست خبری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونانش با اصحاب رسانه به مناسبت دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن، با اشاره به شرایط خاص کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: با توجه به ذخایری که از سال گذشته در کالاهای اساسی داشتیم خوشبختانه هیچ کمبودی در زمینه تأمین این کالاها در استان نداشتیم.

    معاون بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت قم افزود: از ابتدای سال جاری ۱۲۲ تن گوشت قرمز، ۲ هزار و ۹۰۰ تن برنج، هزار و ۱۲۸ تن قند و ۶۰۴ تن روغن نباتی در استان توزیع‌شده است، همچنین در ماه مبارک رمضان ۷۸۷ تن برنج به قم اختصاص یافت اما حدود دو الی سه هزار تن توزیع داشتیم.

    وی تأکید کرد: اکثر قریب به اتفاق استان‌ها با کمبود برنج مواجه بودند اما استان قم در این زمینه هیچ مشکلی نداشت و عملکرد استان دو الی سه برابر رقم اختصاص‌یافته بود.

    پروان با اشاره به گرانی مرغ و تخم‌مرغ نیز گفت: تأمین مرغ به عهده جهاد کشاورزی بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم توزیع کالا را بر عهده دارد، قیمت مرغ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان در تنظیم بازار استان تصویب شد که در مقایسه با سایر استان‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

    در بخشی از این جلسه معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به جایگاه خطیر نظارت و بازرسی گفت: به‌منظور اثربخشی بیشتر انجام این کار یک سری الزاماتی دارد که باید رعایت شود.

    احمد سمیعی نسب تأکید کرد: دستگاه‌های متولی تنظیم بازار باید ورود جدی‌تری در زمینه گرانی‌ها و نظارت بر آن پیدا کنند تا از نوسانات موجود در بازار جلوگیری به عمل آید.

    به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل تغییرات نرخ بنزین و تغییرات نرخ ارز فشار زیادی به بازرسی و نظارت وارد شد و زحمات بسیاری در این ایام متحمل شدند.

    وی بیان کرد: سال ۹۸، قریب به ۸۹ هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی و صنفی در استان انجام شد و ۷ هزار و ۴۰۰ پرونده به ارزش ۸۳ میلیارد تومان تشکیل‌شده است، همچنین در سه‌ماهه نخست سال جاری ۲۴ هزار و ۵۷ بازرسی انجام‌ و ۴۵۹ پرونده تخلف تشکیل‌شده است.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.