[ad_1] لکه گیری جاده‌های استان قم در آستانه بهار به گزارش شهرکریمه ابوالفضل جمالی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح پاکسازی حریم جاده‌های استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های سفرهای نوروزی اظهار کرد: در این سفرها به دلیل حضور خانواده‌ها، در خودروها زباله‌های خشک و تر تولید می‌شود و متاسفانه […]

[ad_1]

لکه گیری جاده‌های استان قم در آستانه بهار

لکه گیری جاده‌های استان قم در آستانه بهار

به گزارش شهرکریمه ابوالفضل جمالی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح پاکسازی حریم جاده‌های استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های سفرهای نوروزی اظهار کرد: در این سفرها به دلیل حضور خانواده‌ها، در خودروها زباله‌های خشک و تر تولید می‌شود و متاسفانه برخی از شهروندان این زباله‌ها را در کنار جاده‌ها رها می‌کنند که موجب آلوده شدن محیط زیست می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ۲۱ اسفند در سراسر کشور به عنوان روز پاکسازی و حفظ محیط زیست نامگذاری شده است و راهداران در استان‌های مختلف کشور با همکاری نهادهای محیط زیستی و گروه‌های مردمی اقدام به پاکسازی حریم راه‌ها می‌کنند، در استان قم هم این اقدام از ابتدای اتوبان قم-تهران تا پایان حوزه استحفاظی استان انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم افزود: شهروندان در حین استفاده از خودروها در زمان سفرهای نوروزی باید زباله‌های خودشان را در کیسه‌های مخصوص نگهداری کنند و سپس این کیسه‌ها را در سطل‌های زباله در مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راهدارخانه‌ها بیندازند، این کار به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

جمالی با اشاره به اقدامات انجام شده در جاده‌های استان قم اظهار کرد: علاوه بر پاکسازی حریم این جاده‌ها، شستشوی تابلوهای علائم و گاردریل‌ها و لکه گیری جاده‌ها در استان قم در آستانه بهار شروع شده است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های راهداری استان قم در هشت راهدارخانه مستقر هستند و ۱۱۰ یگان ماشین آلات در استان داریم که به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در جاده‌های استان تردد دارند و به شهروندان کمک رسانی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم افزود: در راهدارخانه‌های استان در ایام نوروز، ایستگاه‌های صلواتی برای توزیع آب جوش به مردم راه اندازی می‌کنیم، همچنین این راهدارخانه‌ها را به وسایل ایمنی و خواب تجهیز کردیم تا در صورت بروز شرایط نامساعد هوایی و بسته شدن راه‌ها، امکان اسکان و خدمت رسانی به مردم در راهدارخانه‌های استان قم باشد.

جمالی با اشاره به طول محورهای مواصلاتی استان قم اظهار کرد: در این استان ۸۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه داریم و در مجموع با احتساب جاده‌های روستایی و جاده‌های دیگر، طول راه‌های استان قم حدود دو هزار کیلومتر است که تمام این راه‌ها زیرپوشش راهداران است.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان قم ۲۰۰ پرسنل دارد که ۱۸۰ نفر از آن‌ها راهدار هستند، امسال ماشین آلات این سازمان نوسازی شدند و ۶ میلیارد تومان برای خریداری این ماشین آلات صرف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم خاطرنشان کرد: همچنین برای لکه گیری، شستشوی گارد ریل‌ها و تعویض تابلوها در ایام نوروز ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرد و این اقدامات تا ۲۵ اسفندماه تمام می‌شود، از آن روز، طرح نوروزی این اداره کل شروع خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]