[ad_1] مبلغان دینی نقش مهمی در جریان‌های انقلابی دارند به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام سعید روستا آزاد ظهر امروز در همایش راهبردی کنگره گام دوم تبلیغ با موضوع ابعاد فرهنگی تبلیغ در انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، اظهار داشت: از دیرباز منبرها، رسانه‌های مهمی در ارتقای آگاهی جامعه بودند و در […]

[ad_1]

مبلغان دینی نقش مهمی در جریان‌های انقلابی دارند

مبلغان دینی نقش مهمی در جریان‌های انقلابی دارند

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام سعید روستا آزاد ظهر امروز در همایش راهبردی کنگره گام دوم تبلیغ با موضوع ابعاد فرهنگی تبلیغ در انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، اظهار داشت: از دیرباز منبرها، رسانه‌های مهمی در ارتقای آگاهی جامعه بودند و در دوران طاغوت، بسیاری از مبلغان دین، از طریق سخنرانی‌های خود، تنور انقلاب را گرم نگاه می‌داشتند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: در واقع طلاب و مبلغان دینی از همان ابتدا نقش مهمی در جریان‌های انقلابی داشتند.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب، رسانه‌های قدرتمندی وجود نداشت و وقتی قرار شد در فروردین ماه ۵۸، از طریق انتخابات، جمهوری اسلامی به صورت قانونی تثبیت شود، عده‌ای از طلاب به محضر امام خمینی(ره) رفتند و پیشنهاد دادند طلاب و مبلغین به شهرهای مختلف اعزام شوند و مردم را در جریان انتخابات قرار دهند.

روستا آزاد بیان کرد: امام(ره) با توجه به اهمیتی که به مردم سالاری دینی و حضور ملت در تصمیم‌سازی‌ها داشت با این مساله موافقت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان طلاب قم کمتر از ۸ هزار نفر بودند و پس از فراخوان ۲۲۰۰ نفر از طلاب و مبلغان به سراسر کشور اعزام شدند و مردم را در جریان انتخابات سرنوشت ساز قرار دادند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: در چنین فضایی بود که مردم با شور و اشتیاق پای صندوق‌های رای آمدند و از میان واجدین شرایط، بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی ایران رای دادند و روزی بزرگ و تاریخی را در فروردین ۵۸ رقم زدند.

وی تصریح کرد: پس از این موضوع امام خمینی(ره) دستور تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی را در ۱۶ اردیبهشت سال ۵۸ صادر کردند که در ابتدا دایره تبلیغات نام داشت.

 روستا آزاد گفت: یکی از رویکردهای مهم در انقلاب اسلامی، تشکیل ستادها و دستگاههای فرهنگی است و در این باره بودجه‌های فرهنگی نیز تعریف شد، البته برخی از دستگاهها، در مسیر دچار کوتاهی‌هایی شدند و کاستی‌هایی شکل گرفت.

مبلغان، رسانه انسانی و مجاهدان عرصه دین هستند

 حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی نیز در این مراسم اظهار داشت: حکمرانی فرهنگی و تبلیغی انقلاب اسلامی یکی از موضوعات مهم این همایش است و در این خصوص ۶ کارگروه تخصصی شکل گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم افزود: امروز یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) با هدف ترویج اسلام ناب محمدی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی است.

وی تصریح کرد: مردمی شدن تبلیغ اهمیت زیادی در دین‌گرایی جامعه دارد و باید گام‌های موثری در این عرصه به ویژه در فضای مجازی برداشت.

عزت‌زمانی بیان کرد: باید بتوان باورهای دینی را تقویت کرد، مبلغان، رسانه انسانی و مجاهدان عرصه دین هستند که رسالت مهمی را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاههای فرهنگی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دارند و ما نیاز به هم گرایی در عرصه تبلیغ و فرهنگ داریم، در این میان نقش مدیران فرهنگی را نمی‌توان نادیده گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: امام خمینی(ره) با فعالیت های فرهنگی موجب بیداری جامعه شد امروز نیز در موقعیتی حساس هستیم و باید از ظرفیت مردم و هیات‌های مذهبی و فعلان قرآنی و مبلغان و ائمه جماعات استفاده کنیم.

وی افزود: در جریان کرونا، گروههای جهادی مختلفی شکل گرفت و ثابت شد اگر بخواهیم می‌توانیم با وحدت و همدلی، قدم‌های ماندگاری برداریم، در این باره علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی برای مردم، در ۱۱۰ مسجد و با حضور ۶۵۰ مبلغ اتفاقات بزرگی در حوزه دین و تبلیغ و فرهنگ افتاد.

عزت‌زمانی تصریح کرد: ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس نیز از همین ظرفیت‌های مردمی و جهادی استفاده کرده‌ایم و امروز نیز در جنگی سخت به سر می‌بریم.

وی اظهار داشت: باید بتوان ظرفیت‌ها و امکانات موجود را مورد استفاده قرار داد و نسل جوان را به میدان آورد و در تقویت باورها و تبیین ارزش‌ها، گام برداشت، همچنین بهره‌گیری از ابزارهای نوین و شیوه‌های کارآمد تبلیغی می‌تواند اثرگذار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه تولید محتوای دینی و پرورش مبلغ تلاش‌های خوبی دارد و در این میان نیازمند همراهی مسئولان و مشارکت دستگاههای فرهنگی و همدلی بیشتری در جهت نیل به اهداف هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]