[ad_1] مجالس محدود و خانگی در شرایط کرونا ترک نشود به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر (ع) قم با بیان روایتی از امام صادق (ع) درباره اهمیت ویژه برپایی مجالس ذکر اهل بیت (ع) اظهار کرد: حضرت در این روایت چنین بیان می فرمایند که خدا رحمت […]

[ad_1]

مجالس محدود و خانگی در شرایط کرونا ترک نشود

مجالس محدود و خانگی در شرایط کرونا ترک نشود

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر (ع) قم با بیان روایتی از امام صادق (ع) درباره اهمیت ویژه برپایی مجالس ذکر اهل بیت (ع) اظهار کرد: حضرت در این روایت چنین بیان می فرمایند که خدا رحمت کند آن بنده ای را که با یک نفر دیگر اجتماعی دو نفره تشکیل دهند و موضوع سخنشان امر ما اهل بیت (ع) باشد که اگر چنین شد، سومین این دو نفر فرشته ای خواهد بود که کارش استغفار کردن برای این دو نفر خواهد بود.

وی همچنین افزود: این روایت به صراحت گویای این نکته است که هیأت ها و مجالس ذکر اهل بیت (ع) لزوما نیازی به جمعیت آنچنانی ندارند و حتی در خانه هم می توان با همسر و فرزند، اقامه ذکر اهل بیت (ع) کرد.

میرزامحمدی خاطر نشان کرد: بر اساس روایات اهل بیت (ع) این نوع مجالس قطعا مشمول رحمت الهی است و از این رو شایسته است تا یکی از دعاهای ما این باشد که خداوند إن شاء الله مرگ ما را در این مجالس قرار دهد.

وی با اشاره به این که وجود امام معصوم (ع) بعد از وجود حضرت رسول الله الاعظم (ص) به عنوان گرانبهاترین و مهربان ترین نعمت و مخلوق جهان آفرینش و بزرگ ترین مظهر رحمت الهی مطرح است گفت: مرحوم شیخ صدوق که حدود ۳۰۰ کتاب را با نگارش درآورده است، در کتاب «فضائل الشیعه» خود از امام صادق (ع) روایتی نقل می کند که آن حضرت به یکی از اصحاب خود فرمود سلام ایشان را تا قیامت به دوستانشان برساند، همچنان که حضرتش در روایتی دیگر چنین بیان می فرمایند که حتی بوی شیعیانم را که معطّر به عطر ولایت است دوست می دارم.

 

یارگیری مستمرّ مکتب اهل بیت (ع) برای بندگی خدا

استاد حوزه علمیه قم با این توضیح که مدرسه و مکتب اهل بیت (ع) به دنبال یارگیری برای تعالی بشر به سوی بندگی خداست اضافه کرد: اعتقاد ما ایت است مه این مکتب متعالی فقط مربوط به زمان حیات ظاهری معصومین (ع) نبوده و در زمان امروز هم همچنان ادامه دارد و تا قیامت نیز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به این که ائمه معصومین (ع)، شیعه را به جایی می رسانند که شیعیان به جزئی از پیکره امامت و وجود امام (ع) تبدیل شوند بیان داشت: دشمنان اهل بیت (ع) همه تلاش خود را کرده و می کنند تا جریان تشیع را به خاموشی سوق دهند، به طور مثال یکی از برنامه های آنان تا سال ۱۰۱ هجری قمری سبّ امیرالمؤمنین (ع) بود و نقل است که یکی از این دشمنان در آن دوران و در سفری، در جایی اُتراق کرد و پس از این که دوباره به راه افتاد به او متذکر شدند که در این منزل فراموش کردی به علی (ع) فحش دهی، آن جا بود که او قافله را نگه داشت و به تعبیر خودش قضای ناسزاگویی خود را به جای آورد و حتی دستور داد در آن مکان مسجدی به نام سبّ علی بنا کنند!

میرزامحمدی در ادامه به بیان بخشی از مصائب امام حسین (ع) در شب و روز عاشورا پرداخت و گفت: جایگاه امام حسین (ع) آنچنان در نزد خدا رفیع است که حتی انبیای الهی و ملائکه هم از ملکوت از محضر خداوند متعال کسب اجازه می کنند تا فوج فوج به کربلا نازل شوند و آن حضرت را زیارت کنند.

وی افزود: یکی از برجستگی های حماسه عاشورا و کربلا صبر بی نظیر امام اباعبدالله الحسین (ع) است که به تعبیر روایات، ملائکه هم از این صبر تعجب کردند، همان فرشتگانی که صبر پیامبرانی مانند حضرت نوح (ع) و حضرت ایوب (ع) را دیده بودند.

 

زیارت دو صفحه ای مفاتیح الجنان در روز عاشورا فراموش نشود

وی همچنین به مؤمنین توصیه کرد تا در روز عاشورا ضمن خواندن زیارت عاشورا و مداومت بر خواندن آن در دیگر روزهای سال، زیارت دو صفحه ای نقل شده در اعمال روز عاشورا در کتاب ارزشمند مفایتح الجنان را نیز بخوانند.

میرزامحمدی همچنین ادامه داد: در این زیارت کوتاه، روز عاشورا به عنوان روز حُزن و مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانسته شده و از این رو با عباراتی مانند «السلام علیک یا رسول الله، أحسَنَ اللهُ لک العزاء فی ولدک الحسین» به حضرت رسول الله (ص) و دیگر معصومین (ع) تسلیت گفته می شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]