[ad_1] مجوز چاپ ۱۰ هزار کتاب در قم صادر شد به گزارش شهرکریمه سید موسی حسینی کاشانی عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: عدم اجرای قانون مالکیت ادبی معضل اصلی بخش ادبی کشور است. وی با بیان اینکه قیمت تمام‌شده و نرخ‌گذاری کتاب نباید مانند […]

[ad_1]

مجوز چاپ ۱۰ هزار کتاب در قم صادر شد

مجوز چاپ ۱۰ هزار کتاب در قم صادر شد

به گزارش شهرکریمه سید موسی حسینی کاشانی عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: عدم اجرای قانون مالکیت ادبی معضل اصلی بخش ادبی کشور است.

وی با بیان اینکه قیمت تمام‌شده و نرخ‌گذاری کتاب نباید مانند دفتر سفید در نظر گرفته شود، افزود: قیمت‌گذاری کتاب در قم کارشناسی شده و عادلانه نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: در ماه‌های اخیر ۱۰ هزار مجوز برای چاپ کتاب در قم صادرشده که ۷ هزار عنوان از کتاب‌ها دارای محتوای جدید و بدیع بوده است.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ۵۰ نفر به‌صورت مستمر بر محتوای کتاب‌های در دست مجوز نظارت دارند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های در دست نشر را دیگر نمی‌توان طبق روال گذشته قیمت‌گذاری کرد، افزود: سازوکار قیمت و نرخ‌گذاری کتاب به‌زودی توسط وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: با مصوبات اخیر دولت و کمیته کاغذ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفاً مسئول تأمین کاغذ نشر و رسانه‌های مکتوب است.

حسینی کاشانی با تأکید بر اینکه ۱۰ درصد از کاغذهای تأمین‌شده در سطح استان در رابطه با مسئله نشر توزیع می‌شود خاطرنشان کرد: تأمین کاغذ چاپخانه‌ها طبق قانون بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

 وی با مطلوب دانستن درصد و سهمیه تخصیص کاغذ به قم عنوان کرد: در حوزه روزنامه‌های مکتوب ۵۰ درصد  بیشتر از سهمیه ابلاغی کاغذ در قم توزیع‌شده است.

حسینی کاشانی بیان کرد: در بخش نشر  کتاب ناشرانی نیاز به کاغذ دارند  باید در سامانه تعیین‌شده درخواست خود را ثبت کرده و از این طریق درخواست خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]