×
×

شهرکریمه – محفل ادبی پروین اعتصامی در قم افتتاح شد

  • کد نوشته: 33410
  • [ad_1] محفل ادبی پروین اعتصامی در قم افتتاح شد به گزارش شهرکریمه هم‌زمان با دهه امامت و ولایت و سال روز میلاد امام هادی(ع) محفل ادبی پروین اعتصامی در قم افتتاح شد. شعرخوانی سید محمدجواد شرافت، علی داودی، سیده فرشته حسینی، محمدحسین مهدویان و فریبا یوسفی از جمله بخش‌های این مراسم بود. عاطفه جوشقانیان، دبیر […]

    شهرکریمه – محفل ادبی پروین اعتصامی در قم افتتاح شد
  • [ad_1]

    محفل ادبی پروین اعتصامی در قم افتتاح شد

    محفل ادبی پروین اعتصامی در قم افتتاح شد

    به گزارش شهرکریمه هم‌زمان با دهه امامت و ولایت و سال روز میلاد امام هادی(ع) محفل ادبی پروین اعتصامی در قم افتتاح شد.

    شعرخوانی سید محمدجواد شرافت، علی داودی، سیده فرشته حسینی، محمدحسین مهدویان و فریبا یوسفی از جمله بخش‌های این مراسم بود.

    عاطفه جوشقانیان، دبیر محفل ادبی اداره‌‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این مراسم اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این محافل، بهره‌مندی از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی و رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان عضو کتابخانه و آشنایی مخاطبان با مفاخر ادبی و فرهنگی کشور است.

    وی افزود: با توجه به فعالیت‌های فرهنگی برون کتابخانه‌ای، برنامه‌های این محفل نیز گسترده‌تر خواهد بود، تلاش ما استفاده از ظرفیت همگان برای ترویج مطالعه است که به‌طور حتم یکی از مؤثرترین اقشار در گسترش این فرهنگ علاوه بر کتابداران، حضور نویسندگان و شاعرانی است که موردپسند عامه مردم می‌باشند.

    دبیر محفل ادبی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد: در این محفل از اهالی قلم قم که به‌تازگی وارد این حوزه شدند استفاده خواهیم کرد چراکه هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نهادینه‌سازی و غنای فرهنگی و ادبی هر استان است که درنهایت شناساندن ادبیات فاخر و کهن ایران عزیز اسلامی است.

    عاطفه جوشقانیان در ادامه گفت: برنامه‌هایی که در محفل ادبی پیش‌بینی‌شده متناسب با موضوعات ملی و مذهبی است که در آن کتاب‌های متنوعی معرفی و موردنقد و بررسی قرار می‌گیرد.

    وی تصریح کرد: پروین اعتصامی از مفاخر ارزشمند ادبی ایران اسلامی است و به همین خاطر این محفل به نام این بانوی فرهیخته نام‌گذاری شده که یادآور اشعار ارزشمند بانوی شعر و ادب پارسی گوی مدفون در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) است.

    دبیر محفل ادبی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد: پروین اعتصامی از جایگاه ویژه‌ای در بین زنان و ادبیات ایران برخوردار است چراکه نمونه اخلاق و معرفت است.

    محمدکاظم سحری کتابدار کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای قم در این مراسم با معرفی کتاب “آشنایی بازندگی امام هادی(ع)” بیان کرد: این کتاب دارای چند فصل است که در فصل نخست القاب و کنیه و دلیل ملقب شدن به القاب امام هادی(ع) را تبیین کرده است.

    وی افزود: فصل دوم این کتاب انتقال امام علی النقی(ع) از مدینه به سامرا را بیان کرده است، علت سفر که با اجبار از سوی متوکل حاکم ظالم تحمیل‌شده بود، این سفر همانند سفر علی بن موسی‌الرضا(ع) است که به‌اجبار از سوی مأمون به سفر برده شدند.

    کتابدار کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای قم بیان کرد: فصل سوم این کتاب زندگی امام هادی (ع) در شهر سامرا را روایت کرده است و فصل چهارم ارتباط امام(ع) با شیعیان را تبیین کرده است.

    سحری عنوان کرد: فصل پنجم کتاب “آشنایی بازندگی امام هادی(ع)” یکی از اقدامات بی‌نظیر امام علی النقی(ع) را مورداشاره قرار داده که معرفی اهل‌بیت(ع) به زبان زیارت در جامعه کبیره است، فصل ششم کتاب به زندگی فرزندان امام هادی (ع) و فصل هفتم به شهادت امام علی النقی(ع) پرداخته است.

    وی تصریح کرد: متوکل عباسی یکی از ظالم‌ترین حاکمان بوده است که خاندان اهل‌بیت(ع) را مورد آزار قرار می‌داد، امام هادی(ع) با برنامه‌ریزی و ایجاد شبکه اقدام به ترویج معارف دینی کردند.

    ‌انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.