[ad_1] مدارس استعدادهای درخشان قم با رشد ۴۰ درصدی متقاضی روبه‌رو شده است به گزارش شهرکریمه علی طالبی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تقاضای ثبت‌نام در مدارس استعدادهای درخشان اظهار داشت: فرآیند ثبت‌نام از ۲۶ بهمن‌ماه سال تحصیلی گذشته آغاز و تا سوم اسفندماه آخرین مرحله آن انجام شد که به‌واسطه شرایط حاکم بر […]

[ad_1]

مدارس استعدادهای درخشان قم با رشد ۴۰ درصدی متقاضی روبه‌رو شده است

مدارس استعدادهای درخشان قم با رشد ۴۰ درصدی متقاضی روبه‌رو شده است

به گزارش شهرکریمه علی طالبی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تقاضای ثبت‌نام در مدارس استعدادهای درخشان اظهار داشت: فرآیند ثبت‌نام از ۲۶ بهمن‌ماه سال تحصیلی گذشته آغاز و تا سوم اسفندماه آخرین مرحله آن انجام شد که به‌واسطه شرایط حاکم بر کشور و احتمال جا ماندن از ثبت‌نام، فراخوان این مدارس از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه تمدید شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان قم با بیان نحوه برگزاری آزمون ورودی این مدارس تصریح کرد: آزمون در ۲۷ تیرماه در دو نوبت صبح با حضور متقاضیان پایه هفتم و پایه دهم و نیز در نوبت بعدازظهر، در رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به روند برگزاری آزمون‌ها افزود: آزمون پایه هفتم برای ورود به متوسطه بر اساس استعداد تحلیلی و تست هوش دانش‌آموز و آزمون پایه دهم نیز بر مبنای کتاب‌های درسی و استعدادهای تحصیلی در کنار استعدادهای تحلیلی موردسنجش قرار می‌گیرد.

طالبی با اعلام نخستین دوره پذیرش در رشته انسانی خاصه مدارس پسرانه استعدادهای درخشان، یادآور شد: به دلیل شرایط موجود کرونایی، در آزمون امسال از کتاب‌های پایه هشتم صد درصد محتوی آموزشی و پایه نهم تنها ۵۰ درصد از محتوی کتاب‌ها لحاظ خواهد شد.

وی با معرفی سامانه azmoon.medu.ir خاطرنشان کرد: داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر درزمینهٔ نحوه واریز مبلغ آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و منابع برگزاری آزمون و …در هفته اول تیرماه می‌توانند وارد سامانه شده و اطلاعات موردنیاز را دریافت کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]