[ad_1] مدیرکل ارشاد قم: دستگاه‌های اجرایی بخشی از بودجه را به برنامه‌های قرآنی اختصاص دهند به گزارش شهرکریمه سید‌موسی حسینی‌کاشانی شامگاه چهارشنبه در یک‌صد و نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در سالن همایش‌های فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: وضعیت ترافیک و تصادفات شهر قم و رعایت حقوق شهروندی و اعلام راهکارهای فرهنگی […]

[ad_1]

مدیرکل ارشاد قم: دستگاه‌های اجرایی بخشی از بودجه را به برنامه‌های قرآنی اختصاص دهند

مدیرکل ارشاد قم: دستگاه‌های اجرایی بخشی از بودجه را به برنامه‌های قرآنی اختصاص دهند

به گزارش شهرکریمه سید‌موسی حسینی‌کاشانی شامگاه چهارشنبه در یک‌صد و نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در سالن همایش‌های فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: وضعیت ترافیک و تصادفات شهر قم و رعایت حقوق شهروندی و اعلام راهکارهای فرهنگی یکی از مصوبات این جلسه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: با توجه به آمار تصادفات فوتی و جرحی، مسئولیت سنگینی در قبال فرهنگ شهروندی در رعایت قوانین و کاهش تصادفات برعهده ‌داریم.

وی تصریح کرد: تعدادی مصوبه در زمینه نقش رسانه و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در عرصه فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی در کاهش تصادفات در هیئت اندیشه‌ورز ارائه شد که باید به‌طورجدی پیگیری شود.

حسینی کاشانی در خصوص دیگر مصوبات جلسه بیان کرد: جهاد دانشگاهی طرحی با عنوان الگوی ساخت مجتمع‌های زیستی ـ معیشتی سبک زندگی اسلامی ارائه داده است که در جمع‌بندی نهایی می‌تواند به‌عنوان یکی از مصوبات مورد ارزیابی قرار بگیرد و در قم به‌عنوان پایلوت عملیاتی شود.

وی پیرامون وضعیت برگزاری مراسم و اعیاد پیش رو در قم خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت برگزاری اعیاد قربان و غدیر به دلیل وضعیت هشدار در قم باید از ظرفیت فضای مجازی و فرهنگی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یکی از پیشنهادات، خطبه‌خوانی از طریق بلندگوهای مساجد در روز عید غدیر است، همچنین پیشنهادات فرهنگی ازجمله مسابقات کتاب‌خوانی و فرهنگی و آشنایی با مفاهیم غدیر نیز مطرح‌شده است.

وی اظهار داشت: پخش مستقیم برنامه‌ها از طریق شبکه استانی و پوشش مراسم‌های حرم و جمکران در این ایام از دیگر پیشنهاداتی است که موردتوجه قرار گرفت تا بتوان از تجمعات جلوگیری کرده و مردم از فیوضات این اعیاد بهره‌مند شوند.

حسینی کاشانی افزود: قرار شد کلیه مصوبات در بحث برنامه‌های قرآنی در شورای توسعه قرآنی مطرح و تصمیم‌گیری ‌شود تا دراین‌باره ساماندهی خوبی در اجرای برنامه‌ها شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بخشی از بودجه را به برنامه‌های قرآنی اختصاص دهند، دراین‌باره اعتباری ویژه دستگاه‌های اجرایی تعیین‌شده است تا جدی‌تر وارد حوزه برنامه‌های قرآنی شویم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]