×
×

شهرکریمه – مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم برگزار شد

  • کد نوشته: 17521
  • [ad_1] مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم برگزار شد به گزارش شهرکریمه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف قم در امامزاده ابراهیم(ع) و با تمهید اندیشیده شده در سه سالن جداگانه با سه تیم داوری مجزا برگزار شد. بر اساس این گزارش : در سالن نخست، مسابقات حفظ ۵ […]

    شهرکریمه – مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم برگزار شد
  • [ad_1]

    مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم برگزار شد

    مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم برگزار شد

    به گزارش شهرکریمه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف قم در امامزاده ابراهیم(ع) و با تمهید اندیشیده شده در سه سالن جداگانه با سه تیم داوری مجزا برگزار شد.

    بر اساس این گزارش : در سالن نخست، مسابقات حفظ ۵ جزء، اذان و دعاخوانی، در سالن آیت‌الله مشکینی، مسابقات حفظ ده و ۲۰ جزء و در سالن سوم نیز مسابقات ترتیل برگزار شد.

    داوری این مسابقات در بخش اذان، دعا و حفظ ۵ جزء، بر عهده علی علیزاده، کعبی و معتمدی بود؛ داوری ترتیل نیز بر عهده آقایان کسمائی، شعاعی، رحمانی و محمدی و مسابقات حفظ ده و ۲۰ جزء نیز بر دوش آقایان ترکمن، محمدی پرچوی، نصراللهی دهدشتی و فرقانی بود.

    در مجموع این مسابقات نزدیک به ۳۰۰ نفر از برادران ثبت نام کرده اند که بخش اعظم آن ها در رشته‌های نوبت صبح شرکت کرده بودند.

    نوبت عصر این مسابقات نیز در دو سالن جداگانه شامل حفظ کل و قرائت تحقیق برگزار می‌شود و نفرات برتر این دوره به مرحله نهایی که ۲۰ تیرماه برگزار می شود  راه می یابند.

    مسابقات بانوان نیز فردا صبح ۲۵ خردادماه در همین مکان شریف برگزار می‌شود و تیم‌های جداگانه داوری قضاوت مسابقات در رشته‌های مختلف را بر عهده خواهند داشت.

     

    از جمله ویژگی‌های این مسابقات تجمیع مرحله شهرستانی تحت عنوان مرحله مقدماتی و تفکیک بخش‌های برگزاری مسابقات بود که رضایت حاضرین را جلب کرده بود.

    سیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره قرآن اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در حاشیه این مسابقات با بیان اینکه ثبت نام از علاقه‌مندان از بهمن‌ماه سال قبل آغاز شد و تا ۲۰ فروردین‌ماه ادامه داشت و ۲۰ روز نیز تمدید شد، افزود: امسال با مشورت با سازمان اوقاف و کسب مجوز، مسابقات قرآن که طبق روال چندسال اخیر به صورت ناحیه‌ای برگزار می‌شد، تجمیع شد.

    صالح‌نژاد اظهار کرد: بر این اساس، مسابقات هر دو ناحیه تبدیل به مسابقات مقدماتی استانی شده که در روزهای یادشده برگزار می‌شود و برگزیدگان مرحله مقدماتی به محله نهایی که هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد راه می‌یابند.

    رئیس اداره قرآن اوقاف قم با بیان اینکه مسابقات برادران روز ۲۴ خرداد‌ماه و مسابقات خواهران روز ۲۵ خردادماه در امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود، تصریح کرد: در رشته‌های آوایی این دوره یعنی قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ۵، ده و ۲۰، و حفظ کل، تعداد ۵۰۰ نفر و در رشته معارفی نیز هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده‌اند.

    وی افزود: مسابقه رشته معارفی امسال همزمان با آزمون حفظ و مفاهیم برگزار شد و مرحله نهایی آن نیز ۲۰ تیرماه برگزار می‌‌شود همچنین مسابقات قرآن اوقاف ویژه افراد بالای ۱۸ سال است و زیر ۱۸ سال به آموزش و پرورش واگذار شده است.

    انتهای پیام / ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.