[ad_1] مرکز خدمات حوزه چه خدماتی به طلاب ارائه می دهد؟ به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام ربانی در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان سبزواری مقیم حوزه علمیه قم که پنج شنبه شب درسالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه یک بازنگری از تعریف مرکز خدمات صورت گرفته است، گفت: بر اساس این […]

[ad_1]

مرکز خدمات حوزه چه خدماتی به طلاب ارائه می دهد؟

مرکز خدمات حوزه چه خدماتی به طلاب ارائه می دهد؟

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام ربانی در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان سبزواری مقیم حوزه علمیه قم که پنج شنبه شب درسالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه یک بازنگری از تعریف مرکز خدمات صورت گرفته است، گفت: بر اساس این تعریف جدید، مرکز خدمات سازمان حمایتی برای مأموریت‌ها و رسالت‌های اصلی حوزه است.

وی گفت: مرکز خدمات قرار نیست از یک صنف حمایت کند؛ بلکه هدف مرکز آن است که تلاش کند مأموریت حوزه بهتر محقق شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: این مرکز تلاش می‌کند تا با کاهش مشکلات، طلبه بهتر درس بخواند و استاد بهتر تدریس و مبلغ بهتر به تبلیغ خود بپردازد.

وی افزود: مرکز خدمات درصدد است از طلابی که جدی‌تر از دیگران بوده و در تحقق اهداف حوزه مؤثرتر هستند بیشتر حمایت کند.

حجت الاسلام ربانی به خدمات فرهنگی مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: خانواده نقش مهمی در موفقیت طلاب و روحانیان دارد و بر اساس این نقش، مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌ها جزو رویکردهای مهم خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیان یکی از برنامه‌های مرکز خدمات است، گفت: در سال ۹۱ تعداد فرزندان ممتازی که تجلیل شدند حدود ۸ هزار نفر بودند و در سال ۹۷ بیش از ۳۹ هزار فرزند روحانی تجلیل شدند.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه خانواده طلاب ظرفیت بسیاری بالایی دارند گفت: در سال ۹۵ از ۲۰ نفر اول کنکور مقطع دکتری ۸ نفر فرزند روحانی بودند که نشان از ظرفیت بالای خانواده روحانیان دارد.

وی به خدمات عاطفی مرکز خدمات از جمله تکریم معمرین اشاره کرد و گفت: ارزش احوالپرسی و دلجویی از یک معمر به مراتب بیشتر از ارائه خدمات مادی است.

حجت الاسلام ربانی گفت: گاهی که به دیدن معمرین می‌رویم اشک در چشمانشان جمع می‌شود و از اینکه به دیدنشان رفته‌ایم و فراموش نشده‌اند بسیار خوشحال می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مسئله فرهنگ زیرساخت همه تحول‌ها و پیشرفت‌ها است گفت: کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی ازجمله برنامه‌های مرکز خدمات که ویژه زو ج های جوان طلبه برگزار می‌شود و آنها در این کارگاه با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه بیمه تأمین مرکز خدمات حداقل میزان بیمه در کشور است گفت: یک سوم بودجه مرکز خدمات برای تأمین اجتماعی برگشت می‌کند به دولت.

وی با اشاره به اینکه استمرار انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال مانند یک معجزه است گفت: دشمنان برای شکست این انقلاب تلاش بسیاری کردند و هرکدام از اتفاقات در ۴ دهه اخیر می توانست هر انقلابی را در کشورهای دیگر نابود کند ولی به فضل الهی انقلاب اسلامی همچنان پابرجاست و ما باید این نعمت الهی را شکر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: دشمنان جبهه قوی‌ای در مقابل ایران اسلامی تشکیل داده‌اند و امروز برای مقاومت در برابر آنها باید جبهه واحد فعالی آن‌طور که خدا خواسته است ایجاد کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه به هجرت طلاب به موطن خودشان تأکید کرد و گفت: شهرستان سبزوار طلاب فاضل بسیاری دارد و باوجود این طلاب فاضل نباید هیچ مسجدی در این شهرستان بدون امام جماعت باشد.

وی با بیان اینکه روحانیان نقش مهمی در انقلاب اسلامی دارند گفت: تاریخ درباره ما قضاوت می‌کند که چقدر توانسته ایم به وظیفه‌مان نسبت به انقلاب عمل کنیم؛ روحانیان زحمات بسیاری کشیده‌اند اما بیشتر از اینها باید کار کرد و نقش داشت.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در پایان گفت: نهضت خدمت‌رسانی به مردم، با اخلاق، رأفت و مهربانی، وظیفه ما روحانیان است و اگر می‌خواهیم وارث انبیا شویم، باید این‌چنین باشیم.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]