[ad_1] مزرعه گردشگری در قم احداث می‌شود به گزارش شهرکریمه حمید یزدانی با حضور در دفتر خبرنگار شهرکریمه در استان، ضمن تقدیر از خبرنگاران به‌عنوان چشمان بیدار جامعه در انعکاس و پیگیری مطالبات مردم و مسئولان اظهار داشت: خبرنگاران با پیگیری‌های مستمر خود در راه رفع مشکلات مردمی قدم بر می‌دارند. وی با اشاره به […]

[ad_1]

مزرعه گردشگری در قم احداث می‌شود

مزرعه گردشگری در قم احداث می‌شود

به گزارش شهرکریمه حمید یزدانی با حضور در دفتر خبرنگار شهرکریمه در استان، ضمن تقدیر از خبرنگاران به‌عنوان چشمان بیدار جامعه در انعکاس و پیگیری مطالبات مردم و مسئولان اظهار داشت: خبرنگاران با پیگیری‌های مستمر خود در راه رفع مشکلات مردمی قدم بر می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ این اداره کل توانسته ۲۹ پروژه را با ظرفیت اشتغال‌زایی ۵۵۰ نفر را افتتاح کند اظهار داشت: از سال ۹۲ تا انتهای سال ۹۸ بیش از ۱۵۰ پروژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان قم به بهره‌برداری رسیده است، که این تعداد پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۳۰ میلیارد تومانی توانسته برای ۲۹۷۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم، هرچقدر بتوان در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کرد، می‌توان میزان اشتغال‌زایی را بالا برد، چراکه با سرمایه ۵۰ میلیون تومان می‌توان یک شغل را ایجاد کرد؛ اولویت توسعه اقتصادی دنیا امروز گردشگری است و باید با توجه به ظرفیت استان قم در این زمینه بیشتر سرمایه‌گذاری کرد.

پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در سه سال گذشته

وی با بیان اینکه در زمینه  تسهیلات اعطایی در شاخه‌های مختلف صنایع‌دستی ۴ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی پرداخت‌شده است، افزود: در زمینه تبصره ۱۸ هم برای ۱۰ طرح ۱۷۱ میلیارد تومان پرداخت گردیده است، همچنین در طول مدت ۳ سال گذشته ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

یزدانی خاطرنشان کرد: برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان با مشکلات و موانع مختلفی ازجمله ضوابط و قوانین خاص بانک‌های عامل روبرو هستیم که بعضاً پروسه زمانی زیادی را باید یک متقاضی طی کند، لذا پیشنهاد می‌شود قوانین و ضوابط بانک‌ها اصلاح شود.

غفلت از ظرفیت بوم گردی‌ها در قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به بحث بوم گردی و جایگاه آن در قم بیان کرد: در زمانی که مسئولیت مدیریت میراث فرهنگی قم به بنده سپرده شده هیچ بوم گردی در قم ایجاد نشده بود، درحالی‌که بوم گردی می‌تواند برای جذب گردشگر داخلی و خارجی نقش مهمی داشته باشد.

وی عنوان کرد: اکنون ۲۶ بوم گردی برای گرفتن مجوز ثبت‌نام کرده‌اند ۴ بوم گردی افتتاح و ۶ بوم گردی دیگر در حال سپری مراحل اعطای مجوز و تأمین اعتبار است، بوم گردی این امکان را برای گردشگران ایجاد می‌کند تا فارغ از فضای شهری سبک و زندگی روستایی را در یک خانه سنتی و ساده تجربه کنند.

یزدانی با تأکید بر اینکه در حال رایزنی با منابع طبیعی برای ایجاد «مزرعه گردشگری» هستیم، اضافه کرد: این مزرعه شکل و ایده تازه‌ای برای تفریح و گردشگری است که با کاشت گیاهان دارویی در یک فضا و یا باغ طبق فصل خاص گردشگران در کنار گردشگری و رفاه از گیاهان این مزرعه هم بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری و گرفتن موافقت‌نامه برای متقاضیانی که صاحب باغ هستند و تمایل به ایجاد این نوع مزرعه بوده هستیم و سعی داریم تا پایان دولت حداقل یک مزرعه از این نوع را در قم ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]