[ad_1] مسؤولان با دیدگاه دلسوزانه موضوع زکات را پیگیری کنند به گزارش شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به اینکه خداوند وجوب زکات را در کنار نماز مطرح کرده است گفت: این روایات بر این موضوع تأکید دارد که نماز فردی که زکات پرداخت نمی‌کند از نوع نماز محفوظ است نه نماز مقبول. […]

[ad_1]

مسؤولان با دیدگاه دلسوزانه موضوع زکات را پیگیری کنند

مسؤولان با دیدگاه دلسوزانه موضوع زکات را پیگیری کنند

به گزارش شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به اینکه خداوند وجوب زکات را در کنار نماز مطرح کرده است گفت: این روایات بر این موضوع تأکید دارد که نماز فردی که زکات پرداخت نمی‌کند از نوع نماز محفوظ است نه نماز مقبول.

وی با بیان اینکه در روایات به احسان و انفاق از مال حلال تأکید بسیاری شده است گفت: اینکه مردم در وقت سختی و تنگدستی کمک می کنند بسیار قابل تقدیر است.

رئیس شورای زکات استان قم با اشاره به آموزه‌های دینی مبنی بر لزوم پرداخت زکات گفت: خداوند چیزی را سخت‌تر از زکات بر این امت واجب نکرده است.

امام جمعه قم نگاه دلسوزانه مردم را در موضوع کرونا یادآور شد و تأکید کرد: اگر مسئولان با همین دیدگاه دلسوزانه موضوع زکات را پیگیری کنند بسیاری از مشکلات با وجوه زکات رفع می شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ضمن تشویق مؤدیان زکات به انجام این فریضه الهی از آنها خواست که زکات خود را از طریق کمیته امداد به دست نیازمند برسانند چرا که در این فرآیند افراد فقیر شخص کمک کننده را نمی بیند و نمی‌شناسد که از او خجالت بکشد.

وی با اشاره به آیه هفتم سوره طلاق و روایتی از امام صادق (ع) گفت: خداوند و اهل‌بیت (ع) هم تأکید بسیاری کرده‌اند که در وقت سختی‌های خود صدقه بدهید تا مشکلات شما برطرف شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]