[ad_1] مسئولین امانتدار حاکمیت ملی می باشند به گزارش شهرکریمه مجید الماسی پیش از ظهر امروز در سومین همایش نکوداشت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی که با عنوان نقش نظام قضائی در توسعه ملی در دانشگاه مفید برگزار شد بر اهمیت مسائلی و رسیدگی به مسائلی چون پیشگیری در قوه قضاییه تأکید کرد و […]

[ad_1]

مسئولین امانتدار حاکمیت ملی می باشند

مسئولین امانتدار حاکمیت ملی می باشند

به گزارش شهرکریمه مجید الماسی پیش از ظهر امروز در سومین همایش نکوداشت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی که با عنوان نقش نظام قضائی در توسعه ملی در دانشگاه مفید برگزار شد بر اهمیت مسائلی و رسیدگی به مسائلی چون پیشگیری در قوه قضاییه تأکید کرد و گفت: ارزیابی های چهارگانه عملکرد، فرآیند، سیاست و تسهیل از دیگر موضوعات و اولویت های موجود در قوه قضائیه است.

این پژوهشگر با بیان این که اگر قوه قضائیه قوی و مقتدر و با برنامه نیاز داریم لازم است به اولویت های بیان شده توجه کرد و بکار گرفت افزود: بی توجهی به تحقق اولویت های بیان شده، قوه قضاییه را از آرمانهایش که همانا عدالت خواهی و رفع مشکلات مردم است، دور می کند.

وی با بیان این که بعضی ها از سازمان بازرسی به عنوان مداخله گری یاد می کنند اظهار داشت: براین باوریم مسئولین امانتدار حاکمیت ملی می باشند. وقتی سخن از امانت می شود، یعنی مسئولین باید پاسخ گویی دستگاه های خود باشند.

الماسی با تأکید بر اقدامات صحیح بر مسئولیت هایی محوله در قوه قضائیه بیان داشت: باید طوری در انجام رسالت ها گام برداشت و اقدام کرد که دستگاه قضا پناهگاه مردم باشد.

پژوهشگر اقتصادی گفت: فساد در هر جامعه ای وقتی شکل می گیرد که هر مسئولی تنها به جای عمل به تعهدهایش در قبال آن دستگاه و برقرار عدالت اجتماعی،تنها به منافع خود فکر کند.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]