[ad_1] مسجد با سالن اجتماعات و فرهنگسرا اشتباه گرفته نشود/مبادا بدل های ناصحیح برای مساجد ایجاد شود به گزارش شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی عصر پنجشنبه در آیین معرفی قم به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» که در دفتر تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده […]

[ad_1]

مسجد با سالن اجتماعات و فرهنگسرا اشتباه گرفته نشود/مبادا بدل های ناصحیح برای مساجد ایجاد شود

مسجد با سالن اجتماعات و فرهنگسرا اشتباه گرفته نشود/مبادا بدل های ناصحیح برای مساجد ایجاد شود

به گزارش شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی عصر پنجشنبه در آیین معرفی قم به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» که در دفتر تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در مجموعه کانون مساجد اظهار کرد: باید از شخص وزیر ارشاد تقدیر داشته باشیم که هم خود ایشان و هم والد مرحومشان از افتخارات حوزه علمیه محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قم ضمن عرض تبریک به مناست عید سعید غدیر و با تأکید بر این که واقعه غدیر خم عید الله الاکبر محسوب می‌شود، گفت: نکته مهم در مورد عید سعید غدیر آن است که پس از مدت کوتاهی آنچنان این واقعه عظیم دچار انحراف و تزلزل شد که حتی برخی وقوع آن را انکار می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: وقتی واقعه عظیمی همچون غدیر با آن تعداد جمعیت و شاهد مورد تحریف، غفلت و فراموشی قرار می‌گیرد یک درس عبرت برای ما است که مراقب باشیم در برابر کاری که انجام می‌دهیم شبیه سازی‌ها و تحریف‌هایی صورت نگیرد.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: باید مراقب باشیم برای کانون‌های مساجد بدل‌های ناصحیح درست نشود، همچنانکه در خود زمان رسول اکرم(ص) پس از این که ایشان مسجد قبا را بنا کردند؛ منافقان مسجد ضرار را بنا نهادند.

وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار و با بیان این که مسجد یک رسانه بزرگ برای همه اعصار است، گفت: یکی از وظایف مهم همه دستگاه‌های خبری این است که اخبار را درست و صحیح به دست مردم برسانند، لذا مسجد هم به عنوان یک رسانه بزرگ در تبلیغ درست پیام دین و مذهب باید تلاش دوچندانی داشته باشد.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به انتخاب استان قم به عنوان پایتخت فهما افزود: این انتخاب، فرصتی برای شکل گیری یک سری از فعالیت‌های واقعی است، به همین دلیل باید تلاش کنیم تا این انتخاب صوری نباشد بلکه از این فرصت برای اهداف بزرگتری استفاده کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: مساجد و کانون‌های مساجد باید محور توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب باشند؛ به عنوان مثال وقتی ایشان موضوع جهش تولید را مطرح می‌کنند، این بحث صرفا در حوزه صنعت یا کشاورزی منحصر نمی‌شود بلکه تولیدات فرهنگی را که چه بسا مهمتر هم باشد شامل می‌شود و کانون‌های مساجد در این حوزه نیز می‌توانند نقش آفرین باشند.

آیت الله سعیدی با اشاره به آیه «جَعَلَ اللَّهُ الْکَعْبَهَ الْبَیْتَ الْحَرَامَ قِیَامًا لِلنَّاسِ» اظهار داشت: خداوند خانه کعبه که بزرگترین مسجد در اسلام محسوب می‌شود را مایه قیام و نگاه بانی از مردم قرار داده است، بنابراین کانون‌های مساجد هرکاری که انجام می‌دهند باید خروجی آن قیاما للناس باشد.

وی بیان کرد: شما در حوزه مساجد باید به اهداف بلند توجه داشته باشید و از تشریفات دوری کنید، همچنانکه شما وقتی به خانه کعبه نگاه می‌کنید می‌بینید ظاهر آن از چند تکه سنگ درست شده ولی باطنی بزرگ و اهدافی بلند دارد، به همین دلیل باید تلاش کنید مساجد را که برای حفظ آن خون‌ها ریخته شده، به معنای واقعی کلمه احیا کنید.

رئیس شورای سیاست گذاری فهمای استان قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مسجد یک میراث عظیم در اسلام و مرکزی بزرگ در انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که امروز به دست من و شما است و باید از آن به بهترین شکل استفاده کنیم؛ محوریت مسجد باید با امام جماعت باشد و از اهداف اصلی خودش نیز دور نشود.

وی با بیان این که مسجد نباید با سالن‌های اجتماعات و فرهنگ سراها اشتباه گرفته شود، خاطرنشان ساخت: خروجی مسجد باید اقامه نماز باشد که اگر نماز اقامه شد فحشا و منکرات از بین می‌رود، تقرب به خدای متعال حاصل می‌شود و معراج مؤمن نیز در دل آن پدید می‌آید.

آیت الله سعیدی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: قم به عنوان عش آل محمد و شهر کریمه اهل بیت(ع) و حوزه‌های علمیه و امام زمان(عج) حق بزرگی بر کل کشور دارد ومساجد آن نیز انصافا فعال هستند، از این رو انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد به حق بود که امیدواریم این حرکت بزرگ یعنی کانون‌های مساجد در کل کشور در آینده نزدیک به همه اهداف خود برسد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]