[ad_1] مشکلی در زمینه ابنیه ایستگاه‌های مترو قم وجود ندارد به گزارش شهرکریمه عباس حلوایی زاده با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم اظهار داشت: برخی تجهیزات مترو وارداتی بوده و امروز بخش عمده در تولید داخل به‌روزرسانی و با حفظ کیفیت جایگزین شده ولی همچنان هزینه‌ها برای این پروژه بسیار بالاست. وی با بیان […]

[ad_1]

مشکلی در زمینه ابنیه ایستگاه‌های مترو قم وجود ندارد

مشکلی در زمینه ابنیه ایستگاه‌های مترو قم وجود ندارد

به گزارش شهرکریمه عباس حلوایی زاده با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم اظهار داشت: برخی تجهیزات مترو وارداتی بوده و امروز بخش عمده در تولید داخل به‌روزرسانی و با حفظ کیفیت جایگزین شده ولی همچنان هزینه‌ها برای این پروژه بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه ریل‌های مترو سال گذشته خریداری شد و طرح با هزینه‌های هنگفتی پیش می‌رود، ابراز کرد: برای فاز نخست ۶ کیلومتر مسیر عملیاتی می‌شود تا شاهد بهره‌برداری قطار شهری در قم باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یادآور شد: زمان قطعی برای بهره‌برداری هنوز مشخص نیست و بخشی از پروژه از دست خارج نمی‌شود چراکه قرارداد اولیه در بخش ارزی با دلار زیر سه هزار تومان بسته شد و امروز تورم و گرانی، قطار شهری قم را با مشکلاتی همراه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری در تأمین منابع در تلاش است از طریق نقدی و غیرنقدی، ارزش گشایش اعتباری و اسناد خزانه و اوراق به تأمین اعتبار بپردازد، ادامه داد: امیدواریم به‌زودی این طرح به اتمام برسد، در بخش ابنیه و ایستگاه‌ها مشکلی وجود ندارد اما نگرانی‌هایی در زمینه برخی از تجهیزات داریم.

حلوایی زاده خاطرنشان کرد: در سطح شهر هم پروژه‌های خاص خود را داریم که تقاطع غیرهمسطح و توسعه بوستان‌های چندین هکتاری و ساخت شهربازی و بهسازی معابر و سوله‌های ورزشی و ده‌ها پروژه دیگر در مسیر خدمت به مردم است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: اگر قطار شهری نیز همچون دیگر پروژه‌ها، جزئی از مطالبه مردم باشد و شهروندان نسبت به آن احساس نیاز کنند، همراهی بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]