×
×

شهرکریمه – مشکل صدور مجوز در تولید ماسک سه‌لایه در قم باید برطرف شود

  • کد نوشته: 32419
  • [ad_1] مشکل صدور مجوز در تولید ماسک سه‌لایه در قم باید برطرف شود به گزارش شهرکریمه مرتضی حیدری با اشاره به اهمیت تأمین ماسک موردنیاز استان اظهار داشت: ظرفیت تولید ماسک در استان قم باید به‌خوبی احصاء شود و این امر پیچیدگی خاصی ندارد اما کمک زیادی به برنامه‌ریزی بهتر در جهت تولید بیشتر می‌کند. […]

    شهرکریمه – مشکل صدور مجوز در تولید ماسک سه‌لایه در قم باید برطرف شود
  • [ad_1]

    مشکل صدور مجوز در تولید ماسک سه‌لایه در قم باید برطرف شود

    مشکل صدور مجوز در تولید ماسک سه‌لایه در قم باید برطرف شود

    به گزارش شهرکریمه مرتضی حیدری با اشاره به اهمیت تأمین ماسک موردنیاز استان اظهار داشت: ظرفیت تولید ماسک در استان قم باید به‌خوبی احصاء شود و این امر پیچیدگی خاصی ندارد اما کمک زیادی به برنامه‌ریزی بهتر در جهت تولید بیشتر می‌کند.

    وی با بیان اینکه با توجه به افزایش آمار مبتلایان به‌لحاظ تأمین ماسک تحت‌فشار هستیم و اگر ظرفیت لازم را تولید نکنیم با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم، افزود: در این میان باید تکلیف تولیدکننده به‌خوبی مشخص شود و میزان سهمیه تولید ماسک کاملاً شفاف و مشخص باشد و در تولید مازاد از نیاز داخل نیز بنابر شرایط عمومی عمل شود، اگر بتوان این گره را باز کرد، دیگر گره‌ها در تأمین ماسک باز می‌شود.

    فرماندار قم خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان در قم قادر به تولید ماسک به‌وفور هستند، هرچند مشکل صدور مجوز به‌عنوان دغدغه‌ای جدی در روند تولید ماسک سه لایه در قم، باید رفع شود.

    وی با تأکید بر اینکه اگر شرایط لازم جهت تولید مناسب ماسک در قم فراهم شود، علاوه بر تولید داخل و تأمین نیازهای کشور قادر به صادرات نیز هستیم، در قم، ماسک N95 به میزان کافی تولید وجود دارد و حتی به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، اما در تولید ماسک سه لایه با مشکلاتی مواجه هستیم و نیاز به تصمیم جدی در روند تولید این نوع ماسک داریم.

    حیدری ادامه داد: از بیش از یک ماه و نیم قبل، پیش‌بینی لازم برای قیمت و مجوز و تأمین مواد اولیه ماسک سه لایحه اتخاذ شد و نیازها و کمبودها را ارائه دادیم، مشکل تأمین مواد اولیه تا حدی رفع شده اما در عمل جهت صدور مجوز هنوز اقدامی نشده است.

    وی اظهار داشت: تولیدکننده باید بدون هیچ مزاحمتی از سوی دستگاه‌های اجرایی، تولید موردنیاز را تأمین کند، در این خصوص دستگاه قضائی و دادستان برای دفاع از حقوق مردم، تصمیماتی اتخاذ کرده‌اند تا با کمترین موانع به تولید بپردازیم.

    فرماندار قم تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی، عدم قیمت‌گذاری مناسب بر روی مواد اولیه و پارچه در تولید ماسک است و هنوز قیمت صریح و شفافی اعلام‌نشده هرچند نسبت به قبل با افزایش قیمت مواجه هستیم.

    وی ابراز کرد: گره کور تولید وقتی رقم می‌خورد که تولیدکننده مواد اولیه را با قیمت بالاتری خریداری می‌کند و ما او را مجبور می‌کنیم با قیمت مصوب قبلی ارائه دهد، همین امر موانع جدی در مسیر تولید ماسک ایجاد می‌کند، اگر در حوزه استان این دغدغه تولید به‌خوبی مدیریت شود، بخش زیادی از مشکلات تولید ماسک در قم رفع می‌شود.

    فرماندار قم بیان کرد: ۱۳ واحد تولید ماسک در استان فعال است که اگر هر یک دارای سهمیه مشخصی در تولید باشند، می‌توانیم حتی مازاد بر نیاز استان را به تولید برسانیم.‌ قم در صورت رفع موانع موجود در تولید ۲۵۰ هزار ماسک ویژه سهم داخلی استان، توانایی لازم را دارد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.