[ad_1] تدابیر لازم برای اسکان اضطراری زائران قم اتخاذ شده است به گزارش شهرکریمه یونس عالی پور در سومین جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر قم در سالن جلسه های فرمانداری افزود: ظرفیت های موجود برای پذیرش زائران در حال آماده شدن است، و امشب در فرمانداری حضور میدانی خواهیم داشت. وی […]

[ad_1]

تدابیر لازم برای اسکان اضطراری زائران قم اتخاذ شده است

تدابیر لازم برای اسکان اضطراری زائران قم اتخاذ شده است

به گزارش شهرکریمه یونس عالی پور در سومین جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر قم در سالن جلسه های فرمانداری افزود: ظرفیت های موجود برای پذیرش زائران در حال آماده شدن است، و امشب در فرمانداری حضور میدانی خواهیم داشت.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر امکان اسکان ۲۰۰ هزار تن در استان در طول یک شبانه روز وجود دارد.
۴۳ فضای آموزشی با ظرفیت پنج هزار تن برای اسکان اضطراری زائران نوروزی استان اختصاص پیدا کرده است.

** مدیرکل مدیریت بحران قم نیز دراین جلسه ضمن هشدار در خصوص احتمال آب گرفتگی معابر و مکان های استقرار زائران در این استان بیان کرد: همه زائران باید به سمت اماکن مسقف و سرپوشیده هدایت شوند.

محسن اوروجی همچنین با اشاره به خطر وقوع سیلاب در بخش های استان از جمله کهک تصریح کرد: از عصر فردا دوشنبه چهارم فروردین احتمال بارش برف و همچنین بارندگی به صورت باران وجود دارد که این موضوع به ایجاد سیلاب منجر خواهد شد.

وی همچنین گفت: در یک پدیده کم سابقه در حال حاضر سد کبار لبریز شده و باید برای مواجه با سر ریز شدن آن پیش بینی های لازم را داشته باشیم.

سد کبار سدی قدیمی است که در دشت کبار در نزدیکی زنبورک روستای خورآباد قم از توابع بخش کهک قم قرار دارد.

بخش کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می باشد.

** معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم نیز در این جلسه گفت: از ابتدای طرح اسکان نوروزی ۲۷ هزار و ۲۱ تن در مدارس، هفت هزار و ۱۲۰ تن در مراکز و کمپ های اقامتی شهرداری، یکهزار و ۴۳۲ تن در سالن های ورزشی و ۱۲ هزار و ۴۵۲ تن نیز در مکان های اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی اسکان داده شدند.

مهدی نصر اصفهانی افزود: سه گروه نظارتی به همراه مدیرکل میراث فرهنگی و دو معاون مربوطه از ساعت ۲۱ هر شب کار نظارت بر تمام مسیرهای اسکان در استان را انجام می دهند.

از ابتدای طرح اسکان نوروزی ۴۱۱ مورد بازرسی از مراکز اقامتی بین راهی قم انجام شده که ۴۷ مورد تذکر و ۲ مورد نیز لغو پروانه فعالیت را در پی داشته است.

** مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم نیز با اشاره به نصب هشت هزار و ۵۲۰ تخته چادر مسافرتی در بوستان های مختلف قم از آغاز طرح اسکان نوروزی به آمادگی کامل نیروهای خدمات شهری برای رویارویی با بارندگی و کنترل و مدیریت آب گرفتگی معابر شهر اشاره کرد و گفت:‌ بوستان و مکان غیر مسقف برای اسکان زائران مناسب نیست، از این رو شهرداری در تلاش است تا زائران را از این چادرها به هشت سوله ورزشی آماده شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان انتقال دهد.

سید محسن میرهادی همچنین با اشاره به شرکت ۲۳۵ تن از زائران در تور قم گردی افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ۴۲ حادثه حریق را اطفاء نموده و ۱۹ مورد نجات و ۵۱ مورد ایمن سازی را نیز در محل اقامت زائران انجام داده است.

میرهادی با اشاره استقرار۳۲ دستگاه خودروی عملیاتی در سطح شهر و مبادی ورودی و خروجی قم گفت: حدود پنج هزار و ۲۰۰ تماس در رابطه با راهنمایی اسکان زائران با سامانه ۱۳۷شهرداری قم گرفته شده که ۴۲۰۰ مورد آن پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]