×
×

شهرکریمه – معاون استاندار قم: کاهش حساسیت‌های اجتماعی آمار ابتلا به کرونا را بالا برد

  • کد نوشته: 33296
  • [ad_1] معاون استاندار قم: کاهش حساسیت‌های اجتماعی آمار ابتلا به کرونا را بالا برد به گزارش شهرکریمه بیژن سلیمان پور امروز در شورای اطلاع‌رسانی دولت در سالن امام جواد(ع)استانداری قم اظهار داشت: در شرایط اجتماعی کشور شاهد کمرنگ شدن حساسیت‌ها شدیم و اخبار و آمار برای بسیاری از مردم عادی شد و عده‌ای ماسک و […]

    شهرکریمه – معاون استاندار قم: کاهش حساسیت‌های اجتماعی آمار ابتلا به کرونا را بالا برد
  • [ad_1]

    معاون استاندار قم: کاهش حساسیت‌های اجتماعی آمار ابتلا به کرونا را بالا برد

    معاون استاندار قم: کاهش حساسیت‌های اجتماعی آمار ابتلا به کرونا را بالا برد

    به گزارش شهرکریمه بیژن سلیمان پور امروز در شورای اطلاع‌رسانی دولت در سالن امام جواد(ع)استانداری قم اظهار داشت: در شرایط اجتماعی کشور شاهد کمرنگ شدن حساسیت‌ها شدیم و اخبار و آمار برای بسیاری از مردم عادی شد و عده‌ای ماسک و دستکش را جدی نگرفتند.

    معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: کاهش حساسیت‌های اجتماعی در رعایت بهداشت، آمار ابتلا به کرونا را بالا برد، ازاین‌رو وظیفه‌داریم با همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران و اعضای شورای اطلاع‌رسانی، حساسیت‌ها را بالا ببریم.

    وی تصریح کرد: وقتی محدودیت‌ها در ابتدای سال جاری از سوی مردم جدی گرفته شد و به اعمال قانون و اجبار پرداختیم، موفق‌تر عمل کردیم و آمار بستری در قم به ۷۰ نفر رسید، اما امروز این آمار به ۳۰۰ نفر بستری رشد یافته است.

    سلیمان پور بیان کرد: از چند ماه قبل کارشناسان در مورد رشد جهشی کرونا و آسیب‌های موج دوم شیوع این بیماری هشدار داده بودند و این آمار امروز تصاعدی رشد دارد، به نظر می‌رسد باید شورای اطلاع‌رسانی به ایجاد حساسیت بیشتر در مردم در مورد شیوع کرونا بپردازد.

    وی خاطرنشان کرد: رسالت شورای اطلاع‌رسانی توجه مردم و افزایش حساسیت‌هاست، این شورا وظیفه اجرایی ندارد و باید تکلیف خود را در قبال مردم در اطلاع‌رسانی تحقق بخشد، ما نباید منفعل عمل کنیم و بگوییم دیگر مردم از ما توصیه‌ها را نمی‌پذیرند.

    معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تصریح کرد: از اصحاب رسانه تقاضا داریم پویش و موجی برای ارتقای سطح آگاهی مردم ایجاد کنند و جامعه حساس شود، دراین‌باره شیوه اطلاع‌رسانی را باید تغییر داد و از ابزارهای بهتری بهره گرفت.

    وی گفت:متأسفانه پساکرونا، آثار خود را نشان می‌دهد و نگرانی‌هایی وجود دارد و از طرفی باید در میان مردم نشاط و شادابی به وجود بیاوریم و این کار دشواری است.

    سلیمان پور در مورد اعمال محدودیت‌هایی در عزاداری سیدالشهدا(ع) عنوان کرد: در محرم همه جامعه محزون و عزادار است و تن ما برای سوگواری می‌لرزد چراکه خون حسین(ع) در رگ‌های ما جاری است و محدود شدن عزاداری‌ها ما را رنج می‌دهد.

    وی اظهار داشت: ما پای دستگاه سید الشهداء(ع) بزرگی شده‌ایم اما چاره‌ای جز ایجاد محدودیت برای حفظ جان مردم وجود ندارد و به گفته مقام معظم رهبری، اگر کوتاهی کنیم، فاجعه‌ای پیش می‌آید، ایشان با صلابت، تکلیف شرعی ما را نسبت به مردم روشن کردند.

    معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: اگر نسبت به جامعه و شیوع کرونا، بی‌تفاوت باشیم، گناهکار هستیم، به همین دلیل یکی از رسالت‌های مهم شورای اطلاع‌رسانی و اصحاب رسانه، توجه دادن جامعه نسبت به هشدارهاست.

    وی افزود: دولت، وظایفی را بر عهده ما نهاده و در این عرصه حفظ جان ملت و پرهیز از تساهل و تسامح در برابر کرونا ضروری است و باید در این راه ثابت‌قدم باشیم.

    سلیمان پور بیان کرد: در قم همراهی علما و مراجع و شخصیت‌های حوزوی و دینی و مذهبی عالی است اما در بدنه اجتماعی و پذیرش مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها همچنان مشکلاتی وجود دارد، یک‌زمانی دشمن خطی را ایجاد می‌کرد که علما اجازه تعطیلی مراسمات را نمی‌دهند، درحالی‌که مشارکت علما در تعطیلی دعای عرفه و نماز عید قربان نشانه اهمیت آن‌ها به موضوع سلامت جامعه بود.

    وی تصریح کرد: علما دارای بصیرت انقلابی بوده و دغدغه دین‌دارند و دین بر حفظ جان مردم تأکید دارد و همه باید از آن مراقبت کنیم، اگرچه مقام معظم رهبری از ظرفیت‌سازی سخن گفتند اما ایشان تکلیف را بر عهده ستاد ملی کرونا گذاشت، یعنی باید به‌درستی تصمیم گرفت و برای جان مردم به‌درستی تدبیر کرد.

    معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه‌داریم پای‌کار باشیم و در شیوه‌های خود تجدیدنظر کنیم، انتظار داریم اصحاب رسانه نیز، گروه‌های شکل‌گرفته در حوزه اطلاع‌رسانی کرونا را توسعه دهند و در امر اطلاع‌رسانی تلاش بیشتری داشته باشند.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.