×
×

شهرکریمه – معاون وزیر راه: به نوسازی مسکن در برنامه بازآفرینی قم توجه نشده است

  • کد نوشته: 20982
  • [ad_1] معاون وزیر راه: به نوسازی مسکن در برنامه بازآفرینی قم توجه نشده است به گزارش شهرکریمه سید محمد پژمان در جلسه شورای سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) بر لزوم توجه به اولویت بافت‌های فرسوده برای بازآفرینی شهری در قم و استفاده بهینه از اراضی استانی به‌منظور اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری […]

    شهرکریمه – معاون وزیر راه: به نوسازی مسکن در برنامه بازآفرینی قم توجه نشده است
  • [ad_1]

    معاون وزیر راه: به نوسازی مسکن در برنامه بازآفرینی قم توجه نشده است

    معاون وزیر راه: به نوسازی مسکن در برنامه بازآفرینی قم توجه نشده است

    به گزارش شهرکریمه سید محمد پژمان در جلسه شورای سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) بر لزوم توجه به اولویت بافت‌های فرسوده برای بازآفرینی شهری در قم و استفاده بهینه از اراضی استانی به‌منظور اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار تاکید کرد.

    وی ادامه داد: هیچ‌یک از طرح‌هایی که در قم طراحی‌شده با سیاست‌های محوری رئیس‌جمهوری و دولت برای نوسازی بافت‌ها و خانه‌های مسکونی متناسب نبوده است.

    وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌هایی که با منابع موجود، قابلیت تکمیل و بهره‌برداری داشته باشد، گفت: کشور از طرح‌های نیمه‌تمام آسیب جدی متحمل شده، بنابراین ضروری است تعریف طرح‌های جدید متوقف شود و به‌جای آن طرح نوسازی مسکن در دستور کار قرار گیرد.

    پژمان با اشاره به وجود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام عمرانی در کشور، افزود: این طرح‌ها نه‌تنها ارزش‌افزوده‌ای برای شهروندان و مردم نداشته بلکه منابع مالی را نیز به هدر داده است بنابراین باید تعریف طرح‌های جدید متوقف شود و به‌جای آن طرح نوسازی مسکن در دستور کار قرار گیرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین حتما باید منجر به ساخت مسکن شود، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی با خام فروشی زمین موافق نیستیم و اراضی در گام اول باید آماده‌سازی و در گام دوم وارد تولید مسکن شود.

    وی با اشاره به قرار دادن اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری ملی در اختیار استان قم برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، گفت: باید در جهت کسب بهترین نتایج و تسریع در روند اجرای طرح‌های بازآفرینی از این اراضی استفاده شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی پس‌ازاین جلسه به‌منظور بازدید از محله دروازه ری شهر قم راهی این محله شد و در دیدار با تعدادی از ساکنان در خصوص جلب مشارکت آن‌ها برای نوسازی واحدهای مسکونی گفت‌وگو کرد.

    در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار بافت فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.

    ۲ اراضی ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری در شهرک پردیسان به‌منظور پشتیبانی از احیای بافت فرسوده و مناطق خارج از طرح شهر قم در نظر گرفته‌شده که اقدام مناسبی برای توسعه در بافت‌های تاریخی و فرسوده شهری است.

    پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.