×
×

شهرکریمه – معاون وزیر نیرو: مصرف آب ۱۱ درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 30840
  • [ad_1] معاون وزیر نیرو: مصرف آب ۱۱ درصد افزایش یافت / ۱۵ تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد به گزارش شهرکریمه حمیدرضا جانباز پیش از ظهر امروز  در آیین بهره‌برداری و افتتاح از تصفیه‌خانه شماره دو قم، اظهار داشت: شرایط خاصی در مصرف آب هم به‌واسطه شیوع ویروس کرونا  و هم افزایش دما در کشور حاکم […]

    شهرکریمه – معاون وزیر نیرو: مصرف آب ۱۱ درصد افزایش یافت
  • [ad_1]

    معاون وزیر نیرو: مصرف آب ۱۱ درصد افزایش یافت / ۱۵ تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد

    معاون وزیر نیرو: مصرف آب ۱۱ درصد افزایش یافت / ۱۵ تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد

    به گزارش شهرکریمه حمیدرضا جانباز پیش از ظهر امروز  در آیین بهره‌برداری و افتتاح از تصفیه‌خانه شماره دو قم، اظهار داشت: شرایط خاصی در مصرف آب هم به‌واسطه شیوع ویروس کرونا  و هم افزایش دما در کشور حاکم شده است.

    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: موضوع ارتقای پایداری صنعت آب و فاضلاب را امسال در دستور کار قرار دادیم و در بخش‌های مختلف به همکاران تأکید کرده‌ایم که باید تاب‌آوری همکاران در سازمان آب و فاضلاب ارتقاء پیدا کند و بر مدیران این تکلیف هست که از سلامت کارمندان خود صیانت کنند تا در تأمین آب، جمع‌آوری و تصفیه آب‌ کارهای عمده و ویژه‌ای انجام شود.

    وی ابراز کرد: به نظر بنده مهم‌ترین توجهی که در زمینهٔ ویروس کرونا باید انجام دهیم عدم عادی پنداشتن این بیماری است چراکه تا زمانی که واکسنی برای آن ساخته نشده باشد هرلحظه می‌تواند آسیبی به ما بزند.

    جانباز با تأکید بر اینکه تاب‌آوری سازمان آب و فاضلاب باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد، ابراز کرد: ارتقای تاب‌آوری تأسیسات  موضوع مهم دیگری بوده که باید در دستور کار قرار بگیرد. مصرف آب بالا بوده و افزایش یک تا دو درجه دما پیش‌بینی‌شده و با مسئله افزایش شست‌وشوها به دلیل شیوع ویروس کرونا تداخل پیدا می‌کند.

    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه یازده درصد امسال افزایش مصرف داشته‌ایم که باید برنامه‌های منسجمی برای مقابله با افزایش مصرف آب داشته باشیم، تصریح کرد: هر مسئله کوچکی را باید جدی بگیریم و باید در این شرایط سخت تأمین آب پایدار به‌صورت جدی در همه ارکان شرکت مدنظر قرار بگیرد.

    وی با بیان شکل‌گیری تحول بزرگ در صنعت آب و فاضلاب استان قم ابراز کرد: بزرگ‌ترین کوچک‌سازی دولت شکل گرفت و بیش از ۹ هزار و ۵۰ پست دولتی را حذف کردیم که بیش از ۱۵۰۰ پست مربوط به پست‌های مدیریتی بود؛ با یکپارچه‌سازی اتفاقات خوبی در کشور رقم خواهد خورد، پروژه‌ها سرعت خواهد یافت و یکسان نگری به روستاها و شهرها موضوع مهمی بوده که انجام خواهد شد و همه از ثمرات این خدمات‌رسانی بهره‌مند خواهند شد.

    جانباز سرعت بخشی در خدمات‌رسانی و ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی به آحاد مردم را موردتوجه قرارداد و گفت: امسال در قالب پویش هر هفته الف- ب ایران برنامه‌های بسیاری در سطح کشور طراحی و هدف‌گذاری کرده‌ایم تا ۱۵ تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت بیش از ۴۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به بهره‌برداری برسد.

    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: دوازده تصفیه‌خانه آب را در دستور کار داریم که بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های آب در کشور اضافه می‌شود، این تصفیه‌خانه دویست و چهل و یکمین تصفیه‌خانه‌ای بوده که افتتاح‌شده است.

    وی افزود: از ابتدای سال سه تصفیه‌خانه با ظرفیت ۴۷ هزار مترمکعب را وارد مدار کردیم، این تصفیه‌خانه‌ای که امروز افتتاح شد حدود ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز ظرفیت دارد و ظرفیت تصفیه‌خانه‌های جدید را به حدود صد هزار مترمکعب در شبانه روز می‌رساند.

    جانباز با بیان ویژگی‌های تصفیه‌خانه دو قم گفت: مجموعه مدیران و مسئولان در استان قم به این باور رسیده‌اند که می‌توان به بخش خصوصی اعتماد کرد اگر توجه به تولید و تولیدکننده داشته باشیم، این موضوع باید از سوی مسئولان استانی اطلاع‌رسانی شود چراکه اعتماد به بخش خصوصی یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها  را مورد تأکید قرارداد و گفت: مسئولان شرکت آب و فاضلاب باید اهتمام ویژه به واگذاری انشعابات و افزایش لوله‌گذاری فاضلاب داشته باشند، حدود ۳۸ میلیون مترمکعب ظرفیت پساب تولیدی در حال حاضر داریم که به ۴۳ میلیون مترمکعب می‌تواند ارتقاء پیدا کند. باید حتماً ظرفیت انشعابات را افزایش داد چراکه جمعیت تحت پوشش استان به شبکه فاضلاب ۳۸ درصد بیشتر نیست و باید این ظرفیت افزایش پیدا کند.

    ۱۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب استان قم نیاز به اصلاح دارد

    همچنین علی جان صادق پور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح تصفیه‌خانه شماره دو قم ، اظهار داشت: از تاریخ ۲۱ اسفند ۹۸،که یکپارچه‌سازی ابلاغ شدکمتر از یک ماه ساختار جدید شرکت آب و فاضلاب را فرستادیم، در پایان اردیبهشت‌ماه تمام احکام کارگزینی کارکنان را صادر کردیم و بیش از صد حکم‌ها صادر شد که کار بسیار سنگینی بود.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: حتی یک مورد نداشتیم که تصمیمی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گرفته شود و مخالفتی در انتصاب مدیران بخش‌ها در آب و فاضلاب کشور صورت بگیرد، در نیمه نخست اردیبهشت‌ماه یکپارچه‌سازی صورت گرفته و صد در صد تخصیص‌ها یک ماه اخیر آمد که در این مدت تمام پروژه‌ها در حال انجام  و تمام مجتمع‌های روستایی فعال بوده است که امیدواریم تا پایان مردادماه تمامی پروژه‌ها با کیفیت و اثربخشی به پایان برسند.

    وی افتتاح تصفیه‌خانه شماره دو قم را یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان برشمرد و گفت: در سال ۶۵ مطالعات اولیه فاضلاب شهر قم شروع شد و در مرحله نخست طرح ۱۶۸۶ هکتار منظور شد و در مرحله دوم فاز ۸۰۰ هزار نفر هدف‌گذاری شده است که فاز دوم هنوز اجرانشده است.

    صادق پور با بیان اینکه محدوده پراکنش پروژه فاضلاب مناطق دو، ۶، ۷ و منطقه پردیسان را شامل می‌شود، ابراز کرد: هنوز در ۵۰ درصد شهر قم محدوده فاضلاب اجرانشده است، تعداد انشعابات واگذارشده ۱۲۶ هزار فقره انشعاب است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان کرد: در حال حاضر ۳۸ میلیون مکعب تولید پساب در تصفیه‌خانه‌های استان در حال انجام است، همچنین ۱۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب استان نیاز به اصلاح دارد زیرا اوایل تشکیل شرکت این شبکه‌ها به‌صورت سیمانی اجراشده که هرروز دچار نشست می‌شوند.

    وی با بیان اینکه سیاست شرکت آب و فاضلاب استان قم تعویض لوله‌های موجود و فرسوده است، تأکید کرد: ورود روان آب‌های سطحی و پساب خانگی یکی دیگر از مشکلات استان بوده است که در حال پیگیری هستیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

    صادق پور با بیان اینکه سیاست‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار بوده و تاکنون قدم‌هایی را در این زمینه برداشته‌ایم، ادامه داد:طراحی ۸ مدل تصفیه‌خانه که سه میلیون جمعیت را باید در درازمدت تحت پوشش قرار دهد را در دستور کارداریم.

    صادق پور با اشاره به اینکه این پروژه با ۵۵ درصد منابع داخلی و ۴۵ درصد منابع ملی انجام شد، به بیان اقدامات صورت گرفته پرداخت و عنوان کرد: طراحی واحد آشغال و شن گیر، ساخت و نصب تجهیزات ریزدانه تا ۶ میلی‌متر، اجرای سیستم جمع‌آوری و کف، آب و لجن، استانداردسازی کانال‌های برق و ترمیم و اجرای ضد خوردگی برای سطوح بتنی در معرض آسیب ازجمله اقداماتی بود که انجام شد.

    وی با بیان اعتبارات پروژه تصفیه‌خانه شماره دو قم گفت: حدود ۱۱۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت، بخشی از منابع مالی از محل تبصره سه و بخشی هم از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تأمین شد.

    صادق پور در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل حمایت‌های خوبی که از شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفت در ارزیابی‌هایی صورت گرفته در سطح استان و کشور رتبه‌های خوبی کسب کرده‌ایم که نمونه آن جشنواره شهید رجایی بود که رتبه نخست را کسب کردیم.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.