[ad_1] معرفی ظرفیت های اقتصادی کریمه اهل بیت(ع) به بهانه روز قم به گزارش شهرکریمه حسن مالکی نژاد با اشاره به نام گذاری روز قم، اظهار کرد: نام گذاری شهرها براساس رویدادهای تاریخی آن شهرها صورت می گیرد و برای شهر قم که از لحاظ معنوی بخواهیم به آن اشاره کنیم همه ائمه اطهار (ع) […]

[ad_1]

معرفی ظرفیت های اقتصادی کریمه اهل بیت(ع) به بهانه روز قم

معرفی ظرفیت های اقتصادی کریمه اهل بیت(ع) به بهانه روز قم

به گزارش شهرکریمه حسن مالکی نژاد با اشاره به نام گذاری روز قم، اظهار کرد: نام گذاری شهرها براساس رویدادهای تاریخی آن شهرها صورت می گیرد و برای شهر قم که از لحاظ معنوی بخواهیم به آن اشاره کنیم همه ائمه اطهار (ع) نسبت به این شهر توجه خاصی داشتند.
وی با اشاره به جمله مبارک «سلام الله علی اهل قم» که از سوی ائمه اطهار (ع) برای مردم قم عنوان شده است، گفت: این نشان دهنده جایگاه ویژه این شهر در جهان است و مهم ترین روزی که برای قمی ها بسیار قابل اهمیت است سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم است که این شهر را جلوه ای دیگر بخشید.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه قم از دیرباز جایگاه ویژه ای داشت، تصریح کرد: با ورود حضرت معصومه (س) به قم، این شهر جلوه خاص تری پیدا کرد و این روز بهترین روزی بود که می شد با عنوان روز قم، نامگذاری کرد.
وی با بیان اینکه نام گذاری روز قم در ۲۳ ربیع الاول بهانه ای برای معرفی کردن ظرفیت ها، استعدادهای قم است، عنوان کرد: زائرانی که از سراسر دنیا به این شهر می آیند و مردمی که در این شهر سکونت دارند به این وسیله با ظرفیت های قم آشنا می شوند.
مالکی نژاد با تاکید براینکه با نام گذاری روز قم به دنبال پررنگ تر کردن گردشگری مذهبی در این شهر هستیم، عنوان کرد: از بعد اقتصادی نیز این موضوع می تواند برای قم آورده های اختصاصی داشته باشد.
وی عنوان کرد: زمانی که مردم با هویت قم پی بردند به شأن و منزلت خود بیش از پیش پی می برند و متوجه می شوند که در چه شهر پرنوری زندگی می کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]