×
×

شهرکریمه – ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۲۰ کیلومتری شهر قم ‌هنوز اجرایی نشده است

  • کد نوشته: 24986
  • [ad_1] ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۲۰ کیلومتری شهر قم ‌هنوز اجرایی نشده است به گزارش شهرکریمه سید رضا موسوی مشکینی در جلسه یکصد و بیست و سومین رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که صبح امروز در سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به تاریخچه حوزه محیط‌زیست در کشور اظهار داشت: […]

    شهرکریمه – ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۲۰ کیلومتری شهر قم ‌هنوز اجرایی نشده است
  • [ad_1]

    ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۲۰ کیلومتری شهر قم ‌هنوز اجرایی نشده است

    ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۲۰ کیلومتری شهر قم ‌هنوز اجرایی نشده است

    به گزارش شهرکریمه سید رضا موسوی مشکینی در جلسه یکصد و بیست و سومین رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که صبح امروز در سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به تاریخچه حوزه محیط‌زیست در کشور اظهار داشت: ۵۰ سال پیش این سازمان به نام شکاربانی تأسیس شد که پس از سال‌ها و تغییرات حوزه و قوانین به حفاظت محیط‌زیست تغییر نام داد که هر روز قوانین این حوزه در حال به روز شدن و تکمیلی است.

    وی با بیان اینکه تصویب قانون هوای پاک در سال ۹۶ جزء قوانینی مناسب این سال‌ها به شمار می‌رود، ابراز کرد: واقعیت امر این بوده که نیاز به اجماع عمومی سوای قوانین محیط‌زیست نیاز داریم تا معضلات محیط‌زیستی کاهش یابد و باید همه مطالبه گر محیط‌زیست باشند.

    مدیرکل محیط‌زیست استان قم با تأکید بر اینکه در برخی از حوزه‌های محیط‌زیست دچار غفلت شده‌ایم، تصریح کرد: زمانی که تالاب‌ها خشک‌شده و گردوغبار کشور را فراگرفته تازه قانون برای آن تصویب می‌کنیم که کار نشان از غفلت در حوزه‌های محیط‌زیست است.

    وی با انتقاد از عدم توجه به طرح آمایش سرزمینی در قم عنوان کرد: در آمایش جانمایی و عوامل مؤثر در مؤلفه‌های زیست‌محیطی بیان شده ولی چقدر به آن توجه می‌شود، همچنین تراکم صنایع در کنار شهرنشینی متراکم قم سبب بروز مخاطرات زیست‌محیطی شده است.

    موسوی مشکینی با تأکید بر اینکه هر روز در قم شاهد تقاضایی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی هستیم که در پیچ‌وخم‌های اداری به نتایج موردنظر می‌رسند، اضافه کرد: جاده قدیم قم-اصفهان، جاده قدیم قم-کاشان، جاده کوه سفید و جاده قدیم قم-تهران مملو از صنایع است.

    وی با اشاره به پیشنهاد ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۲۰ کیلومتری شهر قم یادآور شد: بسیاری از کلان‌شهرها این ممنوعیت داشته و از بارگذاری صنایع در کنار شهرها جلوگیری می‌کنند ،چراکه این بارگذاری صنایع مشکل‌ساز بوده و تجمیع آن‌ها خارج از کنترل و هزینه‌تراشی برای آینده است.

    مدیرکل محیط‌زیست استان قم با انتقاد از معطل ماندن سند آمایش سرزمینی در استان در حوزه محیط‌زیست اظهار داشت: علیرغم این سند ولی هیچ‌گاه استقرار واحدهای صنعتی در قم ممنوع نشده و حتی این ممنوعیت به شورای برنامه‌ریزی استان هم نرسیده است.

    وی شرایط آب و هوایی و آلودگی هوا در قم را موردتوجه قرار داد و افزود: در سال ۹۷ میزان روزهای پاک ۲۵۵ روز و در سال ۹۸ تعداد این روزها به ۲۰۹ روز رسیده است، همچنین روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس از ۱۷ روز در سال ۹۷ به ۴۸ روز در سال ۹۸ رسیده است.

    موسوی مشکینی با تأکید بر اینکه روزهای ناسالم برای عموم مردم از چهار روز در سال ۹۷ به ۱۹ روز در سال ۹۸ در شهر قم رسیده است، اذعان کرد: این نشان از این بوده که زنگ خطر به صدا در آمده و این روند نگران‌کننده است، البته قم تنها کلان‌شهری بوده که درگیر گازهای گلخانه‌ای نیست.

    وی میزان خودروهای دارای معاینه فنی در قم را موردتوجه قرار داد و گفت: تنها ۳۰ درصد خودروهای قم معاینه فنی دارند که در این زمینه نیازمند همکاری‌های بیشتر برای افزایش خودروهای دارای معاینه فنی در قم هستیم.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.