[ad_1] میزان ثبت واقعه ولادت در قم کاهش داشته است به گزارش شهرکریمه خلیل مرادی افزود: در چهار ماه سال ۹۷، هفت هزار و ۹۴۴ ولادت و در سال ۹۸، ۶ هزار و ۷۲۹ واقعه ولادت ثبت شده است. وی با بیان این که در چهار ماه گذشته ، ماهیانه یک هزار و ۶۸۲ و […]

[ad_1]

میزان ثبت واقعه ولادت در قم کاهش داشته است

میزان ثبت واقعه ولادت در قم کاهش داشته است

به گزارش شهرکریمه خلیل مرادی افزود: در چهار ماه سال ۹۷، هفت هزار و ۹۴۴ ولادت و در سال ۹۸، ۶ هزار و ۷۲۹ واقعه ولادت ثبت شده است.

وی با بیان این که در چهار ماه گذشته ، ماهیانه یک هزار و ۶۸۲ و روزانه حدود ۵۴ واقعه ولادت در قم ثبت شده است، اضافه کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد، تا پایان سال تعداد ولادت ها کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی بیان کرد: از سوی دیگر در سال ۹۶، ۲۵ هزار و ۱۷۸ واقعه ولادت و سال ۹۷، ۲۳ هزار و ۲۲۶ واقعه ولادت شده و نشان دهنده کاهش یک هزار و ۹۵۲ واقعه ولادت است که این میزان برابر با ولادت یک ماهه در قم است.

مرادی تصریح کرد: سال گذشته به ازای هر یک هزار تَن، ۱۹.۱ واقعه ولادت در قم ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به ازای هر زن و مرد ۲ فرزند متولد شود، نرخ جایگزینی صورت می گیرد و در صورتی می توان رشد جمعیت داشت که میانگین تعداد فرزندان هر خانواده بیش از ۲ فرزند باشد.

وی با بیان این که مسائل اقتصادی به تنهایی دلیل کاهش نرخ جمعیت نیست، افزود: در خانواده های متوسط به بالا و متمکن تک فرزندی یا ۲ فرزندی داریم، در حالی که در اقشار کم درآمد تعداد فرزندان بیشتر است. 

مدیرکل ثبت احوال قم افزود: از سازمان های فرهنگی و تبلیغی درخواست کرده ایم برای فرهنگ سازی افزایش فرزند در خانواده ها مشارکت داشته باشند و برنامه های تبلیغی انجام دهند.

وی تاکید کرد: دستگاه متولی باید در کشور تبلیغات ولادت را عهده دار شود تا بتوانیم نرخ رشد جمعیت را افزایش دهیم و از سالخوردگی جمعیت کشور جلوگیری نماییم.

انتهای پیام/۱۳۸

[ad_2]